Mažiausiam iš „Lexus“ – „Lexus CT 200h“ –, jaučiu ypatingą nostalgiją. Būtent nuo šio modelio prieš keletą metų prasidėjo mano pažintis su „Lexus“.

 

Atnaujintas „Lexus CT 200h“ visuomenei oficialiai buvo pristatytas praėjusių metų lapkritį Kinioje, o šiais metais, po pristatymo Ženevos automobilių parodoje, pasiekė ir Lietuvą.

Iš pirmo žvilgsnio atnaujintas modelis labai primena savo pirmtaką, tačiau įsižiūrėjus geriau, galima pastebėti nemažai pasikeitimų. Automobilis tęsia firminį naująjį „Lexus“ stilių. Jis gavo naujas radiatoriaus groteles, dėl kurių teko keisti priekinę bamperio dalį, variklio dangtį ir sparnus. Naujovių galima rasti ir užpakalinėje automobilio dalyje. Čia atsirado naujas, galingas bamperis, oro įsiurbimo angų imitacija ir difuzorius.

„Lexus CT 200h“ išmatavimai: ilgis 4 350 mm, aukštis – 1 445 mm, plotis – 1 765 mm, ratų bazė – 2 600 mm, prošvaisa – 140 mm.

Nauji automobilio dažai, padengi savaime atsistatančiu laku, atsparūs įbrėžimams. Nauji atskirų kėbulo dalių sujungimai ir dvidešimt papildomų virinimo siūlių suteikia karkasui dar didesnį tvirtumą. Taigi, teiginius apie tai, kad mažas automobilis nėra saugus, bent jau kalbant apie „Lexus“, galima pamiršti. Gamintojai pasirūpino, kad saugūs jaustųsi net mažiausio modelio keleiviai. Tiek vairuotojo, tiek ir keleivių saugumu „rūpinasi“ ir aštuonios pagalvės. Visos saugos pagalvės ir kiti saugos mechanizmai yra jau bazinėje modelio sąrangoje.

Automobilio salonas, lyginant su išore, pasikeitė mažiau, tačiau naujovių yra ir čia. Pasikeitė ant multifunkcinio vairo montuojami mygtukai, prietaisų skydelyje atsirado vietos nedideliam ekranėliui, kuris pateikia visą „darbinę“ automobilio informaciją. Kuro likučio indikatoriui palikta nedidelė, bet aiškiai matoma „juostelė“ šio ekranėlio viršuje. Atsirado galimybė pačiam, esant reikalui, išjungti stabilizacijos režimą.

  1. „CT 200h“ paveldėjo ir išmanią užpakalinio vaizdo kamerą, kuri ne tik rodo automobilio judėjimo trajektoriją, tačiau ir paskaičiuoja ar automobilis tilps į pasirinktą parkavimui vietą. Važiavimą atbulomis palengvina ir automatiškai žemyn pasilenkiantys veidrodėliai. Tuos, kas nėra važiavę hibridiniu automobiliu, gali nustebinti keistas nuolatinis pypsėjimas. Reikalas tas, kad judant atbuline eiga, paprastai, greitis būna nedidelis, todėl automobilį varo begarsis elektros varikliukas. Norint apsaugoti ir perspėti aplinkinius, automobilyje buvo sumontuota papildoma garsinė sistema, kurį įsijungia įjungus atbulinę pavarą.

Atnaujintame centriniame panelyje atsirado mikro SD kortelės lizdas, skirtas navigacinei sistemai. Ankstesnis modelis pasižymėjo labai patogia vairuotojo vieta: reikiami mygtukai – po ranka, centrinis ranktūris ir jo „pratęsimas“ – patogūs ir savo vietoje. Atnaujintame „CT 200h“ situacija nepasikeitė : vairuotojo „darbo vieta“ – ypatingai patogi. Visos sistemos išdėliotos taip, kad „dirbtų“ automobilį vairuojančiam žmogui.

Salono apdailai – tiek medžiagoms, tiek ir kokybei –, kaip ir anksčiau, pretenzijų nėra. Viskas gražu, kokybiška. Priekinės sėdynės – ypač patogios. Vairuotojo sėdynė turi 18 reguliavimo pozicijų, tad joje patogiai įsikurs bet kokio sudėjimo žmogus, nevargins ir ilgos kelionės.

Deja, užpakalinių sėdynių keleiviai, jeigu priekyje sės vidutinio ūgio ar aukštesni asmenys, taip patogiai nesijaus. Ką padarysi, „CT 200h“ – mažiausias iš „Lexus“ ir tai pasijaučia.

Ilgą laiką daugumos hibridinių automobilių „problema“ buvo užpakalinių sėdynių nugarėlėse įmontuoti akumuliatoriai. Esant tokiai konfigūracijai, gerokai sumažėdavo bagažinės tūris. Akumuliatorius perkėlus po sėdynėmis, jų nugarėles tapo atlenkiamos ir gerokai išaugo bagažinės tūris. „Lexus CT 200h“ bagažinės tūris – 375 l, sulanksčius sėdynes jis išauga iki 985 l. Sėdynių nugarėlės su bagažinės dugnu sudaro lygų paviršių, daiktų įkrovimui ar iškrovimui galinčio trukdyti slenksčio nėra, tačiau nulenkus nugarėles gerokai sumažėja bagažinės erdvės aukštis, tad prieš kraunant aukštesnius daiktus, reiktų pažiūrėti ar jie čia tikrai tilps.

Bandytas modelis buvo aukščiausios, „Executive“, sąrangos su visais įmanomais privalumais. Automobilį varė 1,8 l 99 AG variklis ir elektromotoras. Suminė sistemos galia – 136 AG, tačiau, kiek supratau, techniniame pase buvo įrašyta tik vidaus degimo variklio galia. Turint omenyje nemažą automobilio svorį, net ir bendros galios linksmam važiavimui buvo kiek mažoka. Gal variantas „F sport“ kelyje būtų staigesnis ir veržlesnis. Kita vertus, kasdieniam važinėjimui po miestą ar kelionei prie jūros su vaikais automobilio dinamikos užtenka.

Važiavimo režimai liko tie patys – „Eco“, „Normal“ ir „Sport“. Tiesa, jeigu didesniuose „Lexus“ modeliuose įjungus „Sport“ (arba „Sport+“) režimą pasikeisdavo ne tik variklio ir vairo darbas, bet standesnė tapdavo ir pakaba, tai „Lexus CT 200h“ modelyje, nesvarbu kuriuo režimu važiuojama, pakaba veikia vienodai. Ją sudaro: priekyje – „McPherson“ statramsčiai, gale – dvi svirtys.

Gamintojas deklaruoja, kad kuro sąnaudos turėtų neviršyti 4l/100 km. Jeigu pirmą kartą sėdus prie „CT 200h“ vairo jos buvo panašios, tai šį kartą, nors važiuota buvo daugiausia užmiestyje, kuro sąnaudos nenukrito žemiau 5,2l/ 100 km. Šiaip jos nėra didelės, tačiau jos daugiau negu litru didesnės už deklaruotas. O tai – jau palyginti didelis skirtumas.

Išskyrus šį nesutapimą, daugiau pretenzijų „Lexus CT 200h“ nėra. Kelyje automobilis laikosi stabiliai. Vairas klusniai reaguoja į komandas, atgalinis ryšys ypač sustiprėja įjungus „Sport“ režimą. Posūkiuose kėbulo posvyriai – minimalūs.

Lyginant su ankstesniu modeliu, naujasis „CT 200h“ gavo ir patobulintą garso izoliaciją. Senoji garso izoliacija nebuvo prasta, bet dabar automobilis tapo dar tylesnis. Triukšmo nesigirdi nei važiuojant magistrale, nei išsukus į kaimo žvyrkelį. Smagu, kad „Lexus“ inžinieriai rūpinasi ne tik flagmanais, bet ir mažiausiu iš gaminamų modelių ir jo potencialiais pirkėjais.

Atnaujintas „Lexus CT 200h“ gavo beveik visą tą pačią modernią įrangą, kuri montuojami ir į didesnius „Lexus“ modelius, patrauklesnis tapo interjeras, išdailintas buvo modelio eksterjeras. Inžinieriai pasistengė, tad geras buvęs automobilis tapo dar geresniu. Akivaizdžių trūkumų jis neturi. Yra keletas detalių, kurias, galbūt ir norėtųsi pakeisti, tačiau bendro vaizdo ir įspūdžio tai tikrai negadina, tad, tikėtina, artimiausiu metu gatvėse išvysime ne vieną atsinaujinusį „Lexus CT 200h“.

Techniniai duomenys CT 200h

Eco

MAKSIMALI GALIA

 

DIN AG

136

VARIKLIS

 

Cilindrai/vožtuvai

L4 / 16

Darbinis tūris (cm3)

1798

Degalų rūšis

Benzinas/elektra

Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min.)

207

Maksimali galia (DIN AG/aps./min)

136 rpm

Suspaudimo laipsnis

13.0 : 1

Cilindro skersmuo x stūmoklio eiga (mm x mm)

80.5 x 88.3

Vožtuvų mechanizmas

DOHC su VV-i

ELEKTRINIS VARIKLIS

 

Tipas

Sinchroninis kintamosios srovės su pastoviais magnetais

Maksimali galia (DIN AG)

136

Maksimalus sukimo momentas (Nm)

207

AUKŠTOS ĮTAMPOS AKUMULIATORIUS

 

Tipas

Nikelio-metalo hibridas (Ni-Mh)

Įtampa (v)

202

TRANSMISIJA

 

Varomieji ratai

Priekiniai varantieji ratai

Transmisijos tipas

Hibridinės pavaros transmisija su e-CVT

HIBRIDINĖ PAVARA

 

Maksimali galia (DIN AG)

136

EKSPLOATACINĖS SAVYBĖS

 

Maksimalus greitis (km/h)

180

Pagreitėjimas iki 100 km/h (s)

10,3

Pasipriešinimo koeficientas (cd)

0.29

EMISIJOS

 

Euro klasė

EURO VI

Mieste (g/km)

82

Užmiestyje (g/km)

81

Vidutinė CO2 emisija (g/km)

82

DEGALŲ SĄNAUDOS

 

Mieste (l/100 km)

3,6

Užmiestyje (l/100 km)

3,5

Vidutinės (l/100 km)

3,6

PAKABA

 

Priekyje

MacPherson pakaba su spiralinėmis spyruoklėmis

Gale

Dvigubas trikampis balansyras

VAIRAVIMAS

 

Tipas

Krumpliastiebis ir dantratis su elektriniu vairo stiprintuvu (EPS)

Apsisukimo spindulys

2.7

STABDŽIAI

 

Priekyje

Ventiliuojami diskai

Gale

Vientisieji diskai

SVORIS

 

Bendroji automobilio masė (kg)

1845

Masė be krovinio (kg)

1370-1465

TALPA

 

Degalų bako talpa (l)

45

Bagažinės talpa, esant pakeltoms galinėms sėdynėms (m³)

275

MATMENYS

 

Ilgis (mm)

4350

Plotis (mm)

1765

Aukštis (mm)

1450

Važiuoklės bazė (mm)

2600

Lentelė – lexus.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Logo auto PRIM 2012-08-08