Konkurencija pasireiškia bet kurioje veikloje.
Įpratome stebėti, kaip transporto pasaulyje gamintojai rungiasi dėl greičio, galios, technologijų, tačiau, pasirodo, čia svarbūs yra ir kiti veiksniai. Indijoje, kur labai populiarūs mažos kubatūros motociklai, kova vyksta ir dėl pačios rinkos. Pastaruosius kelis mėnesius čia ypatingai aktyviai dėl „vietos po saule“ kovoja senbuvis Royal Enfield ir tik neseniai vieną didžiausių pasaulio rinkų atradusi Jawa.
Ilgus metus Royal Enfield, kurio siūlomi modeliai Indijoje kainuoja apie 2 000 Jav dolerių, buvo Indijos 350 cc motociklų segmento lyderiu. Paskutiniai trys mėnesiai rodo šio gamintojo populiarumo mažėjimą. Sutapimas ar ne, tačiau kaip tik tuomet Indijoje pasirodė Jawa.
Mažėjant Royal Enfield motociklų populiarumui tuo pat metu augo Jawa modelių pardavimai. Čekų įmonė pristatė du modelius ir pradėjo priiminėti išankstinius užsakymus, tačiau netrukus tai teko stabdyti, kadangi buvo parduota daugybė motociklų, kurie dar net nėra pagaminti. Įmonė vieną po kito šalyje atidaro savo atstovybes, tačiau tokio ažiotažo niekas nesitikėjo.
Royal Enfield akivaizdžiai pralaimi šią kovą, tačiau tai – tik pirmasis signalas, kad naują konkurentą reikia vertinti rimtai. Tik klausimas ar jis bus išgirstas, nes Royal Enfield atstovai įsitikinę, kad jie yra geriausi ir tik reikia truputį palaukti, kol viskas grįš į senas vėžes.