Unikalioje Kalvarijos „Enduro“ trasoje savaitgalį vyko Lietuvos Enduro ir Enduro Sprinto čempionato antrasis etapas. Enduro įskaitos dalyviai turėjo įveikti tris trasos ratus, kurių kiekvienas apie 50 km, o Enduro sprinto – du ratus.
Ši molinga ir slidi trasa suformuota prie Cross Country ir motokroso trasų prijungus kelis kilometrus kalnuotų privačių žemės sklypų.
Kalvarijoje sportininkai varžėsi 10-tyje klasių: E1, E2, E3, Senjorų (E40 +), Veteranų, Mėgėjų, C pradedantčiųjų ir dviejose keturračių. Į klases dalyviai skirstomi pagal variklio galingumą ir atletų amžių bei profesionalumą.
Varžybų formatas: du greičio ruožai/testai ir ilgi pervažiavimai
Enduro ir Enduro sprint varžybos vyksta lauke, natūralioje vietovėje, panaudojant ir dirbtinai sukurtas kliūtis. Todėl šį kartą Kalvarijos trasa buvo padalinta į dvi dalis, du greičio ruožus, vadinamus testais: Enduro (5,14 km) ir Kroso testus (3,6 km). Pravažiavimai tarp testų driekėsi Kalvarijų apylinkėmis, kai kur prie pat Lenkijos sienos. 14,3 ir 26,7 km pravažiavimai nebuvo įskaitiniai, tačiau juos reikėjo įveikti per skirtą laiko normą. Taigi vieno rato metu, skaičiuojant ir testus, ir pravažiavimus, sportininkai turėjo nuvažiuoti apie 50 km.
Enduro testo trasa driekėsi greitesne dalimi su ilgomis tiesiosiomis ir staigiais pakilimais tačiau apsukta į priešingą pusę nei motokroso varžybose. O Kroso testo kliūtys išdėstytos sunkiau įveikiamuose miško takeliuose ir aštriose įkalnių bei nuokalnių zonose. Po lietaus čia buvo itin slidu, todėl, pasak teisėjų, griuvimų ar neplanuotų sustojimų neišvengė beveik pusė dalyvių.
Didžiausi iššūkiai
Dakaro ralio dalyvis Arūnas Gelažninkas, besivaržantis E2 klasėje, dar prieš startą sakė, kad jo tikslas – būti greičiausiu ne tik savo kategorijoje, bet ir bendroje įskaitoje. Arūnas pastebėjo, kad sunkumų gali kelti ne tik įmirkusi trasa, bet ir navigacija, ypač tiems, kurie startavo pirmi, kol dar nebuvo vėžių. Jo kolega Raimondas Machrov teigė, kad pirmasis Enduro testas ankstyvą rytą su sudėtingais stačiais slidžiais kalneliais kiek netikėtai tapo nemažu sunkumu nespėjusiems apšilti sportininkų rankų raumenims.
Rezultatai klasėse
Arūnas Gelažninkas tikslą pasiekė, buvo greičiausias ir E2 klasėje ir bendroje įskaitoje. Jei pirmojo rato metu važiavo kiek atsargiau ir pirmajame teste praleido į priekį Raimondą Machrovą, tai antrajame ir trečiajame ratuose Arūnas nuolat greitėjo ir tik didino atotrūkį nuo artimiausių varžovų. Nesutrukdė ir nedidelis gedimas – ant stabdžių disko pateko alyvos.
Įdomios kovos vyko ir Senjorų (E40+) klasėje. Čia akivaizdžia persvara nugalėjęs Danielius Žostautas (53) skaičiavo, kad motosportu gyvena jau 33 metus. Jis prisipažino registruojantis Baltijos, Lietuvos, Europos ir Pasaulio taurės bei Lietuvos čempionato varžybas specialiame dienoraštyje. Iki 500-ųjų varžybų liko visai nedaug – apie 15 startų. Tad kitąmet Danielius Žostautas papildys Lietuvos motosporto istoriją įspūdingais skaičiais.
„Pirmajame rate buvo kiek slidoka, bet vėliau sukibimas pagerėjo. Testai labai geri. Važiavau greitai, bet pernelyg nerizikuodamas“, – džiaugėsi didelę patirtį turintis D.Žostautas.