Ne paslaptis, kad didelė dalis vairuotojų, nesvarbu, ar jie būtų jauni, ar vyresni, ar turintys labai mažai vairavimo patirties, ar labai daug, vis tik sunkiai sugeba atsispirti pagundai paspausti automobilio akceleratoriaus pedalą iki dugno (virš greičio ribos, kurią leidžia Kelių eismo taisyklės).
Taip pat yra ir nevengiančių posūkyje truktelėti rankinį stabdį, žiemos metu kelyje atlikti keletą šonaslydžio veiksmų ar agresyviau pamanevruoti tarp automobilių.
Visa tai draudžia Kelių eismo taisyklės, kurios šiuos veiksmus įvardija kaip chuliganišką vairavimą, o esant per dideliam leistinam greičiui – pasakoja apie greičio viršijimą.
Tikriausiai visi sutinkate, kad bendro naudojimo keliuose visų šių veiksmų atlikinėti negalima, net jeigu visa tai yra skirta gerinti savo vairavimo įgūdžius.
Iškart kyla klausimas: „O kur juos tobulinti, kur mokytis vairavimo subtilybių? Juk uždarų vietų, kur būtų galima tai atlikti, beveik nėra.“
Realybė vis tik kitokia – tokių vietų tikrai yra, aišku, ne milijonas, tačiau susikaupusią energiją prie vairo tikrai galima išlieti ne vien tik bendro naudojimo keliuose. Tokią alternatyvą apskritai reikėtų pamiršti ir susitelkti tik į legalias vietas, kur tai galima daryti.
Ką turime legalaus?
Pradėkime nuo bene paprasčiausio – kartingas. Lietuvoje turime tikrai pakankamai daug kartodromų, kuriuose galima treniruotis nors ir kasdien. Ten vairuotojo pažymėjimo niekas neatims, o ir baudų už viršytą greitį ar slydimą šonų mokėti nereikės.
Taigi gal geriau atsidėti tam tikrą sumą eurų į taupyklę ir skirti tai karto vairavimui, vietoj to, kad beprotišku greičiu lakstyti gatvėse ir vaidinti, kaip skersas moku „įeiti“ į posūkį? Atsakykite šį klausimą kiekvienas sau sąžiningai.
Be to, bene kiekvieną savaitgalį vyksta įvairios kartingo mėgėjų varžybos, kuriose galima puikiai pasitikrinti, koks geras vairuotojas esate. Taip pat, įgūdžiai prie kartingo vairo tikrai pravers ir kasdieninėse kelionėse, ypač esant ekstremaliai situacijai.
Nepatinka kartingas? Galima lėkti į „Nemuno žiedo“ trasą ir ten sukti ratus, ieškant savo ir automobilio galimybių ribos. Svarbu, viską daryti protingai. Beje, šaltuoju metų sezonu „Nemuno žiedas“ vis pakviečia „padriftinti“ ant sniego, o šiltuoju metų laiku kviečia į dragą.
Nepatinka žiedas? Galima išmėginti daug posūkių ir tramplynų turinčią ralio trasą, esančią Trakų rajone.
Patinka driftas? Belieka pasidomėti, kada ir kur rengiamos tokios treniruotės ir atvykti į jas.
Taip pat yra pilna automobilių sporto atstovų ar verslo organizacijų, rengiančių ekstremalaus vairavimo kursus arba mokančių pačių įvairiausių lenktynių subtilybių.
Be to, Lietuvoje turime ne vieną slidžių dangų poligoną, kur taip pat galima tobulinti savo vairavimo įgūdžius.
Slalomas
Automobilių slalomas – dar viena alternatyva, norintiems pramankštinti raumenis bei legaliai kaip reikiant palakstyti su savo automobiliu. Socialiniame tinkle „Facebook“ kartas nuo karto galima rasti informacijos apie organizuojamas slalomo treniruotes, kurias veda patyrę instruktoriai, o kalbant apie varžybas – jų vyksta itin daug ir visur.
Sunku būtų suskaičiuoti, kiek per metus Lietuvoje įvyksta mėgėjiškų automobilių slalomo varžybų. Jos vyksta bene visus metus įvairiose miestuose, o jų organizavimu užsiima įvairūs automobilių klubai ar šios srities entuziastai.
Paprastai mėgėjiškose automobilių slalomo varžybose užtenka savo kasdien naudojamo automobilio, užpilti į jo baką pakankamą kiekį degalų bei susimokėti startinį įnašą.
Slalomo varžybų serija
Štai jau trečius metus iš eilės automobilių slalomo varžybų seriją organizuoja ir „Kauno Autoklubas“. Šiais metais ši serija vadinsis „Liqui Moly“ iššūkis „Eolto“ taurei laimėti ir vėl apims penkis Lietuvos miestus.
Kauniečiai 2017-ais ir 2018-ais metais bendradarbiaudami su įvairių miestų automobilių sporto klubais rengė slalomo varžybų seriją, pritraukusią gausų dalyvių būrį, mylinčių automobilių slalomą ir nepraleidžiančių progos sudalyvauti pačiose įvairiausiose tokio formato varžybose. Todėl nenuostabu, kad visa tai yra tęsiama ir toliau.
„Turėjome du sėkmingus slalomo varžybų sezonus. Dalyvių noras dalyvauti ir jaunimo įsitraukimas neleidžia ties tuo sustoti, todėl tęsiame šią slalomo seriją ir šiemet. Vėl aplankysime penkis Lietuvos miestus, vėl greičiausiems klasių dalyviams skirsime gausybę prizų, vėl iš etapų prizininkų neimsime startinio įnašo kitame etape. Taip pat, jeigu varžybų metu bus poreikis vėl neatlygintinai suteiksime galimybę pasinaudoti šalmais tiems, kurie jų neturi. Ši sporto šaka skatina saugaus vairavimo propagavimą gatvėse, todėl į varžybas kviečiame visus, net ir tuos, kurie niekada nėra bandę to daryti. Kviečiame išlieti susikaupusią energiją trasoje, ir raginame to nedaryti bendro naudojimo keliuose“, – sakė „Kauno Autoklubo“ atstovas Aleksandras Dainys.
Automobilių slalomas – bene pigiausios, didelių investicijų nereikalaujančios varžybos, kuriose gali dalyvauti visi su savo nuosavais automobiliais. Tuo pačiu tai ir smagus laisvalaikio praleidimo būdas bei galimybė patobulinti savo vairavimo įgūdžius, įgauti naujos vairavimo patirties.
Varžybų startas Varėnoje
Šiemet slalomo varžybų serijos – „Liqui Moly“ iššūkis „Eolto“ taurei laimėti – startas bus duotas balandžio 13 dieną Varėnoje. Varžybų seriją kuruojantys kauniečiai šį etapą suorganizuoti patikėjo „Varėnos ASK“ klubui, kuris pernai puikiai susitvarkė su tokia pačia pavesta užduotimi.
Birželio 16 dieną antrasis etapas bus surengtas Panevėžyje, o sekantys trys etapai vyks skirtinguose Žemaitijos miestuose liepos, rugpjūčio ir spalio mėnesiais. Liepos 7 dieną slalomo dalyviai bus kviečiami vairus pasukioti į Telšius. Rugpjūčio 31 dieną ketvirtasis etapas vyks Plungėje, o sezono finišas numatytas spalio 19 dieną Klaipėdoje.
Slalome dalyviai bus suskirstyti į šešias grupes:
– FWD – automobiliai, varomi priekiniais ratais;
– RWD – automobiliai, varomi galiniais ratais;
– AWD – automobiliai, varomi visais keturiais ratais;
– J – jaunimas (vairuotojai, gimę 2001 metais ir jaunesni; su tėvų ar globėjų sutikimu);
– M – moterys
– Laisva – automobiliai, atitinkantys KET, arba turintys LASF išduotą automobilio sportinį pasą.
Kaip ir prieš tai du metus, taip ir šiais metais etapų prizininkai sekančiame etape turės teisę startuoti nemokamai, o prie varžybų serijos prisijungęs naujas partneris garantuoja dar daugiau prizų dalyviams.
„Su automobilių sportu „Liqui Moly“ draugauja jau labai seniai – nuolat prisidedame prie įvairių autosporto varžybų. Norime, kad vis daugiau žmonių išmėgintų autosportą ir nebūtinai dėl to, kad laimėtų varžybas, o dėl to, kad patobulintų savo vairavimo įgūdžius ir turiningai praleistų laisvalaikį. Mėgėjiškame automobilių slalome gali dalyvauti visi – nepriklausomai nuo vairavimo patirties. Tai puiki vieta pajausti, kaip sudėtingesnėse situacijose elgiasi automobilis, bei galimybė atrasti naujų vairavimo subtilybių“, – sakė „Autopsa“ komercijos direktorius Ronaldas Smaidrys.
Taigi legalios erdvės ekstremalesniems vairavimams tikrai yra daug, todėl visą susikaupusią energiją tikrai verta perkelti iš gatvės į uždaras trasas ar privačias aikšteles. Verta paminėti ir tai, kad automobilių slalomo varžybos gana dažnai vyksta miestų gatvėse – taigi svajonę palakstyti mieste galima labai lengvai išpildyti varžybų metu, nebijant, kad už kampo stovės policijos ekipažas.