„Jaguar F-Type“ yra grynakraujis sportinis automobilis, turintis itin turtingą istoriją. Britų įmonė sportinius automobilius gamina jau 75 metus ir per tą laiką pristatė ne vieną vėliau kultiniu tapusį modelį.
2023-aisiais pasirodys atnaujintas „F-Type“ modelis, kurį taip pat bus galima rinktis vienos iš dviejų ribotos serijos versijų – „F-Type 75“ arba „F-Type R 75“.
Abi versijos išsiskirs unikaliomis išorės ir salono apdailos detalėmis, kruopščiai parinkta įranga ir – savaime suprantama – nuo „F-Type“ modelio neatsiejamu 5 litrų V8 tipo varikliu su mechaniniu kompresoriumi. Tokiu būdu nuo 2025 metų prie elektros jėgainių pereinantis šiuolaikiškų ypatingai prabangių automobilių gamintojas „Jaguar“ deramai paminės vidaus degimo variklių laikotarpį.
„Žengdama į naują ypatingai prabangių ir sportiškų elektromobilių amžių, bendrovė „Jaguar“ atiduoda duoklę savo istorijai. Naujausia „F-Type“ modelio versija neabejotinai yra tinkamas būdas karūnuoti 75 metų prabangių sportinių automobilių istoriją“, – sako „Jaguar Land Rover“ Marketingo vadovas Baltijos šalyse Jakub Brodewicz.
Turtingas istorinis paveldas
„Jaguar F-Type“ visuomet atrodė itin išraiškingai, o šio grynakraujo britiško sportinio automobilio istorija siekia 75 metus. Impozantiškos dviviečio modelio su priekyje montuojamu varikliu proporcijos atpažįstamos akimirksniu.
Lengvo ir tvirto aliuminio kėbulo linijos išduoda sąsajas su kitais per ilgą „Jaguar“ sportinių automobilių istoriją pasirodžiusiais modeliais. O viskas prasidėjo dar 1948 metais, kuomet pasirodė tuo metu greičiausias serijinės gamybos automobilis – kultinis XK120 modelis.
„Jau 75 metus „Jaguar“ garsėja įspūdingais sportiniais automobiliais, kurie žavi dinamika, valdymo tikslumu ir maksimaliai įtraukia vairuotoją. Naujasis „F-Type“ ribotos serijos modelis atitinka visus šiuos veiksnius. Papildomos išorės ir salono apdailos detalės yra skirtos šio modelio kilmei tinkamai paminėti prieš 2025 metus, kai „Jaguar“ taps vien elektromobilius gaminančia įmone“, – sako „Jaguar Land Rover“ vyriausiasis dizaineris Matthew Beavenas.
Siekiant supaprastinti komplektavimą, į visų „F-Type“ versijų standartinę įrangą nuo šiol įtraukiami specialiai šiam modeliui skirti 20 colių ratlankiai. Tuo metu „F-Type 75“ ir R 75 ribotos serijos modeliai išsiskirs blizgančiais juodos spalvos penkių stipinų ir 10 stipinų lengvojo lydinio ratlankiais.
Modelius su keturių cilindrų varikliais bus galima atpažinti pagal vieną centre įrengtą išmetimo sistemos antgalį. „F-Type 75“ montuojamą 450 AG motorą ir „F-Type 75 R“ komplektuojamą 575 AG galios V8 tipo variklį išduos keturi išmetimo sistemos antgaliai. Galingiausio modelio detalės taip pat bus papuoštos subtiliai išgraviruotomis „R“ raidėmis.
„1+1“ tipo kabinoje žvilgsnį traukia suasmeninamas interaktyvus 12,3 colio prietaisų skydelio ekranas. Kaip ir turėtų būti tikrame sportiniame automobilyje, pagal numatytąsias parinktis jo centre bus didelis skaitmeninis tachometras.
Viduje bus įtaisytos itin nedaug vietos užimančios „Sport“ arba „Performance“ dizaino šildomos bei vėdinamos sėdynės, kuriose derės ergonomiškai optimizuota forma ir aukščiausio lygio komfortas. „F-Type 75“ ir R 75 ribotos serijos modeliuose standartiškai bus montuojamos geriausios kokybės medžiagomis, tarp kurių – ir „Windsor“ oda, aptrauktos „Performance“ tipo sėdynės.
Išskirtinis dinamiškumas
Priekyje ir gale montuojama dvigubų trikampių svirčių pakaba, kruopščiai sureguliuotas vairo mechanizmas su elektriniu stiprintuvu (EPAS) ir sukimo momento skirstytuvas „Torque Vectoring“ užtikrina išskirtinį valdymo tikslumą ir suteikia vairuotojui gerą grįžtamąjį ryšį. Abi šios savybės yra būtinos siekiant greitos ir intuityviai suprantamos automobilio reakcijos į visas vairuotojo komandas.
„F-Type 75“ ir R 75 ribotos serijos modelių važiuoklės buvo papildomai patobulintos, siekiant užtikrinti visišką sukibimo kontrolę. Jos leidžia netgi dar labiau įtraukti vairuotoją. Geriausią sukibimą suteikia abiejuose modeliuose montuojamas aktyvus elektroninis diferencialas (EAD).
Dar labiau automobilio dinamiką pagerina sukimo momentą optimaliai paskirstanti visų varančiųjų ratų sistema, kurioje pritaikyta „Intelligent Driveline Dynamics“ (IDD) technologija. Standartiškai „F-Type R 75“ versijoje įrengiama, o mažesnės galios modelyje papildomai montuojama įranga garantuoja geriausią sukibimą važiuojant įvairia danga bet kokiomis oro sąlygomis. Taip pat ši sistema perteikia galiniais ratais varomo automobilio pojūtį.
Visuose „F-Type“ modeliuose su keturių cilindrų 300 AG galios varikliais montuojami kruopščiai sureguliuoti amortizatoriai, užtikrinantys ir aukšto lygio komfortą, ir valdymo tikslumą. Tuo metu „F-Type 75“ ir R 75 ribotos serijos versijose naudojama adaptyvioji pakaba su kintamų charakteristikų amortizatoriais.
Šiuose modeliuose vairuotojas taip pat gali nusistatyti norimą pakabos standumą, vairo mechanizmo pasipriešinimą, kaip greitai bus reaguojama į akceleratoriaus paspaudimą ir kaip sparčiai bus perjungiamos pavaros.
„F-Type R 75“ versijai papildomai siūloma „Jaguar“ stabdžių sistema su anglies keramikos diskais. Priekyje montuojami 398, o gale – 380 mm skersmens diskai. Stabdymo veiksmingumą didina ryškiai geltona spalva nudažytos vientisos apkabos su šešiais stūmokliais priekyje ir keturiais – gale. Ši sistema užtikrina trumpiausią stabdymo kelią ir intensyvaus naudojimo metu nemažėjantį našumą.
Galingi varikliai
„F-Type“ modeliuose montuojami galingi ir greitai į akceleratoriaus paspaudimą reaguojantys varikliai. Gamą sudaro nuo 300 iki 575 AG galią išvystantys keturių ir aštuonių cilindrų agregatai. Visi varikliai komplektuojami su aštuonių laipsnių „Quickshift“ transmisijomis, suteikiančiomis galimybę perjungti pavaras naudojant centrinę svirtį arba šalia vairo įrengtas svirteles.
Vien tik su galinių varančiųjų ratų pavara komplektuojamas 300 AG galią išvystantis 2 litrų keturių cilindrų „Ingenium“ variklis su turbokompresoriumi maksimalų sukimo momentą pasiekia esant vos 1 500 aps./min. Taip pat visame sūkių diapazone išlaikoma išskirtinai greita reakcija į akceleratoriaus paspaudimą. Šis motoras suteikia dinamiką, kurios tikimasi iš „F-Type“ modelio: įsibėgėjimas nuo 0 iki 96 km/val. trunka tik 5,6 sekundės, o didžiausias greitis siekia 250 km/val.
450 AG galią išvystantis 5 litrų V8 tipo variklis su mechaniniu kompresoriumi leis patirti neeilinių pojūčių vairuotojams, galintiems išnaudoti jo galimybes. Maksimalus 580 Nm šio motoro sukimo momentas išvystomas nuo 2 500 aps./min.
„F-Type 75“ ribotos serijos modeliuose montuojamas variklis komplektuojamas su visų varančiųjų ratų sistema, tačiau klasikinės komponuotės entuziastams siūloma ir galinių varančiųjų ratų pavara. Abiem atvejais įrengiamas optimalų sukibimą užtikrinantis elektroninis diferencialas. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 96 km/val. trunka vos 4,4 sekundės, o didžiausias greitis siekia 285 km/val.
Dinamiškumu riedant įvairia danga bet kokiomis oro sąlygomis labiausiai išsiskiria „F-Type R 75“. Šis modelis siūlomas vien tik su keturių varančių ratų sistema, o jame montuojamas V8 tipo variklis su mechaniniu kompresoriumi išvysto 575 AG galią ir neįtikėtiną 700 Nm sukimo momentą. Vos 3,5 sekundės trunkantis įsibėgėjimas iki 96 km/val. gali būti laikomas etalonu kitų gamintojų modeliams, o didžiausią išvystomą greitį elektronika riboja iki 300 km/val.
Norėdami pademonstruoti subtilumą ir netrikdyti aplinkinių ramybės, V8 tipo variklius pasirinkę vairuotojai gali naudotis tyliojo užvedimo funkcija. Ši technologija uždaro elektronikos valdomus galiniame duslintuvo bakelyje įtaisytus vožtuvus.
Jie automatiškai atidaromi esant didelei apkrovai – tuomet ir pasigirsta nuo „F-Type“ vairavimo neatsiejamas charakteringas riaumojimas. Šią funkciją galima išjungti prieš užvedant variklį, spustelėjus dinaminio išmetimo sistemos režimo mygtuką.
Pirmieji automobiliai bus pristatyti 2023-ųjų sausį – tuomet „Jaguar“ minės 75 metų sportinių automobilių jubiliejų. Tai svarbi akimirka bendrovei, kuri 2025 metais ryžtingai žengs į elektrifikuoto transporto erą.