Jau tapo įprasta, kad visą penktadienio vakarą prieš pagrindines „Aurum 1006 km lenktynes“ greta Palangos neišsisklaido tirštų dūmų debesys: čia kasmet vyksta Lietuvos drifto čempionato PRO lygos etapas.
Šiemet viskas prasidėjo tradiciškai: keliolika pajėgiausių Lietuvos drifterių pasiruošė Palangos trasos išbandymui ir po 18 valandos pradėjo siekti eilinio neoficialaus padangų naikinimo rekordo. Tačiau viskas baigėsi anksčiau nei tikėtasi.
Driftas Palangoje – visą dieną
Ketvirtajame Lietuvos PRO čempionato etape dalyvių parkas buvo išties įspūdingas ir visi palangiškiai bei miesto svečiai išskirtiniais automobiliais grožėtis galėjo dieną – tuomet vyko sportininkų paradas kurorto gatvėse.
Visas šoninio slydimo grožis buvo atskleistas treniruotėse bei kvalifikaciniuose važiavimuose. Varžybose Palangoje dalyvavo Lietuvos drifto karaliai Andrius Vasiliauskas su 1000 AG pasiekiančiu BMW M3 E92, Andrius Čibirka su 900 AG pasiekiančiu BMW E30, Donatas Macpreikšas su 700 AG pasiekiančiu BMW 1 E82 V8 bei keliolika kitų pajėgių sportininkų.
Šimtai susirinkusių žiūrovų išvydo ne tik pavienių sportininkų kovas, bet ir kelis porinius važiavimus – gausybės ovacijų susilaukė artimos kovos tarp Kęstučio Kelpšos ir Lino Klevinsko, Benedikto Čirbos ir D. Macpreikšo, Vyganto Rimkaus ir Tomo Bliujaus, Valdo Vindžigelskio ir Andriaus Surplio. Publika ošė ir išvydusi išskirtinių automobilių – „Nissan 200SX“ ir „Ford Sierra“ kovą, tačiau ji baigėsi labai neįprastai.
Neprarado geros nuotaikos
„Po pirmo važiavimo turėjau nulį taškų, tad norėjau atsirevanšuoti. Persistengiau“, – sakė Gediminas Ivanauskas. „Nissan 200SX“ vairuotojas, geriau žinomas Ivanules pseudonimu, slysdamas paskui Robert Lisovskij su žaliuoju „Ford Sierra“, galine savo automobilio dalimi grybštelėjo trasą juosiantį atitvarą. Tokio smūgio užteko, kad kontroliuojamas slydimas taptų nevaldomu: į kitą pusę pakrypęs „Nissan“ palindo po atitvarais ir nuslydo nuo šlaito.
Po „Nissan 200SX“ incidento buvo pažeisti trasą juosiantys atitvarai. Tęsti varžybas būtų nesaugu, o atitvarų pakeisti greitai nebuvo įmanoma, tad teisėjai priėmė skaudų sprendimą – varžybas nutraukti. Taip „Gera Dovana drift“ vietoje planuoto finišo 22.30 val. pasibaigė pusantros valandos anksčiau.
Netrukus iš sustojusio automobilio išlipęs G. Ivanauskas atsistojo ant stogo ir pamojavo visiems gausiai susirinkusiems šoninio slydimo gerbėjams taip pademonstruodamas, kad jam viskas gerai, o didžiulis publikos palaikymas privertė sportininką ir nusišypsoti.
G. Ivanauskas yra vienas labiausiai patyrusių Lietuvos drifterių – lenktyniauja kone kiekvieną savaitgalį, dalyvauja ne tik Lietuvos, bet ir Baltarusijos bei Ukrainos čempionatuose. Jo „Nissan 200SX“ pasiekia apie 700 AG pajėgumą. Avarija Ivanulės planų nepakeitė: iš Palangos jis išlėkė į Vilnių, kur pasiims kitą savo automobilį ir važiuos į varžybas Baltarusijoje.
Varžybos nutrauktos vos prasidėjus poriniams važiavimams, tad sportininkai apdovanoti buvo pagal kvalifikacijos rezultatus. Pirmą vietą užėmė Arūnas Černevičius su 700 AG pajėgumą pasiekiančiu „BMW E36 V8 Turbo“, antras liko V. Vindžigelskis, trečias – B. Čirba. Netrukus po drifto apdovanojimų ant scenos lipo geriausiai pasirodžiusios 108 km moterų iššūkio dalyvės.