„Ford Motor Company“ ir technologinis partneris „Schaeffler“ žiniasklaidai pademonstravo veikiančią 4 elektros varikliais ratuose varomą „Ford Fiesta“. Manoma, kad tokio tipo automobiliai galėtų tapti populiaria miesto transporto priemone.
Toks automobilis turi vieną neabejotiną praktinį pranašumą – jėgainės ratuose leidžia sutaupyti vietos automobilio kėbule, todėl ateityje būtų galima gaminti dviviečio automobilio dydžio automobilius, kuriuose patogiai tilptų keturi žmonės. Be to, „eWheelDrive“ vairavimo sistema leidžia sukurti automobilius, kurie galėtų judėti šonu – tai ypač patogu statant automobilį ribotos erdvės stovėjimo aikštelėse.
„Tai yra įkvepiantis projektas, atveriantis daug nulinės taršos automobilių plėtojimo galimybių. Nauji erdvės panaudojimo būdai, neregėtas manevringumas – mums dar reikia suvokti, kuo tai gali virsti. Suprantama, kad tuo pačiu dar reikės išspręsti ir naujas problemas, su kuriomis susiduriame diegiant naujas technologijas“, – pažymėjo „Ford“ tyrimų ir inžinerijos padalinio Europoje direktorius Pimas van der Jagtas.
„Fiesta“ koncepcinio automobilio ratuose montuojami ne tik elektros varikliai, bet ir stabdžių, aušinimo bei pagalbinės sistemos – viskas viename bloke.
„Ši integruota jėgainė leidžia mums iš naujo įvertinti miesto automobilio koncepciją be tam tikrų apribojimų. Projektas gali pastūmėti visiškai naujo tipo automobilių platformos plėtotę“, – sakė „Schaeffler“ vyriausiasis technikos specialistas Peteris Gutzmeris.
„Schaeffler“ yra pirmaujantis Vokietijos automobilių komponentų gamintojas ir tiekėjas. Šiame projekte, prie kurio prisijungė ir „Ford“, bendrovė tiria ateities automobilių plėtros kryptis.
Elektros varikliai ratuose daugelio industrijos ekspertų yra vertinama kaip potenciali ateities technologija, didinanti miesto automobilių galimybes išgyventi itin tankiai gyvenamose riboto ploto erdvėse. Manoma, kad iki 2050 metų miestuose gyvenančių žmonių skaičius pasaulyje padidės nuo 3,4 iki 6,4 milijardo, o automobilių skaičius iki to laiko padidės keturis kartus.
„Mes susiduriame su iššūkiais, kuriuos neišvengiamai teks spręsti. Todėl pirmiausia reikia išsirinkti kelius, kuriais ketiname eiti. „eWheelDrive“ yra projektas, kuris leidžia jau šiandien pajusti ateitį siūlančią pasirinkimo laisvę, o ne suvaržymus“, – kalbėjo „Ford“ globalių tendencijų ir ateities prognozių vadovė Sheryl Connelly.
„Ford“ kartu su „Shaeffler“, „Continental“, Acheno RWTH ir Regensburgo taikomųjų mokslų universitetu ketina plėtoti projektą MEHREN ir jo rėmuose sukurti dar 2 automobilius iki 2015 metų. Projekte siekiama padidinti automobilių su varikliais ratuose integralumą, tobulinti jų dinamiką, stabdymą, stabilumą ir vairavimo kokybę.