Naujasis tyrimas patvirtino, kad dyzelinu varomi varikliai ekologijai ir žmonių sveikatai kenkia daugiau, negu benzininiai jų analogai.
Nepriklausomu tyrėjų teigimu, net vairuojant naujausią, Euro 6 standartus atitinkantį, dyzelinį automobilį jis į atmosferą, lyginant su benzinine versija, išmeta penkis kartus daugiau azoto dvideginio.
Tyrimą, Paryžiaus merijos užsakymu, atliko Tarptautinė švaraus transporto taryba. Naudojant lazerines technologijas buvo išmatuotos 180 000 automobilių išmetamosios dujos. Siekiant nustatyti, kokį poveikį skirtingi automobiliai daro Prancūzijos sostinės orui, taip pat buvo fiksuojamas jų amžius ir variklio tipas.
Rezultatai klausimų nebepaliko – dyzeliniai varikliai ekologijai kenkia smarkiau. Tarkim, lyginant Euro 6 standartus atitinkančius agregatus, dyzeliai išskiria 4,8 karto didesnį teršalų kiekį. Ir naujausi, dyzelinu varomi, automobiliai tik 18 proc. švaresni už seną benzininį transportą. Būtent dyzeliai yra atsakingi už 63 proc. aplinkos taršos.
Įvertinus tyrimo rezultatus, darytina prielaida, kad, nepaisant gamintojų pastangų, dyzeliniams varikliais, bent jau Europoje, lieka vis mažiau vietos. Įdomu tai, kad laboratorijose ir realiomis sąlygomis gauti rezultatai skyrėsi maždaug 6 kartus.
Tyrimo autorių teigimu, vidaus degimo varikliai sukuria užburtą ratą – esant didesniam negu +30 C karščiui auga išmetamų dujų kiekis ir jos pačios tampa šiltnamio efektą skatinančiomis dujomis, kas sąlygoja dar didesnį temperatūros kilimą.