Sausio 23 dieną startavo 2020 metų Pasaulio ralio čempionatas (WRC), tradiciškai prasidėjęs legendiniu Monte Karlo raliu, kuriame jau trečią kartą prie starto linijos stojo ir lietuvis Deividas Jocius.
Pirmi du jo startai šiame ralyje buvo su „Peugeot 208 R2“ automobiliu, o šįkart jis pirmą kartą Lietuvos istorijoje sėdo prie gamyklinės „M-Sport“ komandos „Ford Fiesta WRC“ bolido vairo.
Sudėtingos sąlygos
Monte Karlo ralis pasižymi nuolat besikeičiomis trasos sąlygomis. Greičio ruožai gali būti sausi, šlapi, snieguoti ar net apledėję, todėl čia visuomet svarbu teisingai pasirinkti padangas.
Pirmąją ralio dieną, ketvirtadienį, lenktynininkams teko įveikti du naktinius greičio ruožus, besidriekiančius Prancūzijos Alpėse. Distancijos bendras ilgis – 43 kilometrai. Pirmas greičio ruožas buvo sausas, o antrajame laukė klastingos, vienur sniegu, kitur juodu ledu padengtos vietos. Taigi lenktynininkams teko dalyvauti padangų loterijoje ir nemaža jų dalis ant automobilio montavo po dvi dygliuotas ir po dvi slick tipo padangas (įstrižai).
Lietuviai
Deividas Jocius su šturmanu Mindaugu Varža pirmajame greičio ruože užfiksavo 28-ą rezultatą, tačiau kaip lenktynininkas sakė dar prieš šio ralio startą, kad jis čia atvažiavo ne dėl rezultato, o ekipažo pagrindinis tikslas yra būti ralio finiše sekmadienį, viso ralio metu mokantis kuo labiau pažinti naują bolidą, kaupiant patirtį ir informaciją.
Įveikęs pirmą greičio ruožą D. Jocius labai džiaugėsi nauja patirtimi su WRC kategorijos bolidu. O po antrojo iškart pasakė: „Tai buvo fantastika – nors labai slidu, tačiau buvo smagu. Ralis ilgas, tai pažiūrėsime, kaip bus toliau“.
Lietuvių ekipažas saugiai įveikė abu itin klastingus pirmos dienos greičio ruožus ir bendroje įskaitoje buvo 24-as.
„Pirma diena – įveikta. Turėjome šiandien oficialią dalį Monake, o po to dar nemažą atkarpą (apie 170 km) reikėjo nuvažiuoti iki pirmojo greičio ruožo. Ir žinoma, turėjome du greičio ruožus. Taigi pirmas krikštas įvyko ir ačiū Dievui be didesnių nuotykių ar kažkokių nutikimų. Greičio ruožuose rezultato nesiekėme, į laiką nežiūrėjome. Noras buvo sėkmingai ir saugiai įveikti pirmuosius ralio kilometrus ir pasiekti serviso zoną. Liko dar trys dienos lenktynių, kurios vyks jau vien tik šviesiu paros metu, taigi bus tikrai lengviau negu buvo pirmąją dieną.
Automobilis, iš tiesų, yra fantastiškas ir pojūčiai jį vairuojant yra nerealūs. Labai smagu jį vairuoti. Žinoma, mokytis dar turime daug ko ir reikia daug visko išbandyti. Štai pirmąją ralio dieną išbandėme skirtingus ratus – slick tipo padangas naudojome kartu su dygliuotomis, kurios buvo įstrižai sumainytos. Taigi buvo labai keistas važiavimas. Ten, kur buvo geras sukibimas, autombilis važiavo ne visai tiesiai, bet prie visko reik priprasti. Visi čia taip važiuoja ir laikosi tokios taktikos“, – po pirmos dienos dviejų greičio ruožų pirmaisiais įspūdžiais dalinosi Deividas Jocius.
Pirmas ir antras
Pirmąjį greičio ruožą laimėjo S. Ogieras su „Toyota Yaris WRC“, 1,8 sek. aplenkęs O. Tanaką su „Hyundai i20 WRC“. Trečias buvo „Toyota Yaris WRC“ vairuojantis E. Evansas, atsilikęs dar 0,1 sek.
2-ajame greičio ruože niekam vilčių nepaliko ir geriausią laiką užfiksavo T. Neuville‘as su „Hyundai i20 WRC“. S. Ogieras nuo jo atsiliko net 25,5 sek. ir buvo antras, o trečią rezultatą parodęs O. Tanakas pralošė dar 4,2 sek. Dauguma lenktynininkų pripažino, kad šis greičio ruožas buvo tikru iššūkiu ir gerokai sunkesnis, nei kad jie tikėjosi. Trasos danga buvo besikeičianti ir labai slidi – tą atspindėjo ir labai dideli laiko tarpai tarp lenktynininkų.
Taigi susumavus pirmos dienos rezultatus, į lyderio poziciją išsiveržė T. Neuville‘as. Antroje vietoje esantį S. Ogierą jis lenkė 19,1 sek. O. Tanakas buvo trečias, atsilikęs dar 6 sekundes.
Antra ralio diena
Antrąją ralio dieną, penktadienį, lenktynininkų laukia šeši greičio ruožai arba 122,58 km distancija.