Prieš keletą metų smagiai „patikrinus“ kurie iš septynviečiais pristatomų automobilių iš tikro tokie yra.
Šiandien Trucker.lt toliau tęsia bendradarbiavimą su Daugiavaikių šeimų asociaciją „Mes“. Šį kartą, prisijungus nepakeičiamiems pagalbininkams – Pocių šeimai – buvo atliktas dar vienas įdomus eksperimentas, kuriame dalyvavo du Dacia modeliai – Dokker ir Lodgy.
Eksperimentui buvo pasirinkta gyvenimiška situacija – į stovyklą reikėjo nuvežti 5 vaikus, jų asmeninius daiktus, maistą ir kalną visokių papildomų, stovyklai reikalingų, daiktų.
Į Lodgy nesunkiai tilpo ne tik penki vaikai, bet ir du suaugę keleiviai, tačiau vietos asmeniniams daiktams vienatūryje liko ne tiek jau daug, nekalbant apie erdvę papildomiems kroviniams. Daugiau daiktų į automobilį būtų tilpę sulanksčius trečią sėdynių eilę, tačiau tokiu atveju du vaikus būtų tekę vežti pasisodinus ant kelių. Kadaise tai buvo įprastas dalykas, dabar už tai galima susilaukti ne tik įspėjimo, bet ir „premijos“, tad taip elgtis nevertėtų.
Dokker, jeigu laikytis taisyklių, šiaip ar taip, daugiau penkių keleivių sodinti nebūtų galima. Kita vertus, šis modelis turi gerokai didesnę ir talpesnę bagažinę. Sulanksčius antrą sėdynių eilę, kuri ne tik nusilenkia, bet dar ir prisiglaudžia prie priekinių sėdynių, keleivinis Dokker tampa tikru komerciniu furgonu, galinčiu pervežti ne tik gausios šeimos lagaminus, bet ir gausybę kitų daiktų.Nors eksperimento rezultatai buvo nuspėjami, visgi kai kuriais dalykais, tarkim tuo, ar į Dokker tilps visas reikiamų pervežti daiktų kiekis – norėjosi įsitikinti praktiškai.
Dacia Dokker charakteristikos
Kėbulo tipas |
Furgonas |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
5 / 7 |
Ilgis |
4498 mm |
Plotis |
1751 mm |
Aukštis |
1682 mm |
Prošvaisa |
119 mm |
Svoris |
1180 kg |
Maksimalus svoris |
1870 kg |
Variklio tipas |
Dyzelinas |
Degalų rūšis |
Dyzeliniai |
Variklio kodas |
K9K |
Galingumas |
90 AG prie 3750 sūkių |
Sukimo momentas |
200 Nm prie 1750 sūkių |
Degalų padavimo sistema |
Dyzelinas |
Turbina |
Turbina |
Variklio padėtis |
Priekyje |
Cilindrų skaičius |
4 |
Suspaudimo laipsnis |
17.6 |
Varantieji ratai |
Priekiniai |
Pavarų dėžės tipas |
Mechaninė |
Pavarų skaičius |
5 |
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Galiniai stabdžiai |
Diskiniai |
Maksimalus greitis |
162 km/h |
Įsibėgėjimas iki 100km/h |
13.9 s |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
4.1 l/100km |
Kuro sąnaudos mieste |
5.2 l/100km |
Vidutinės kuro sąnaudos |
4.5 l/100km |
Degalų bako talpa |
50 l |
Padangų matmenys |
185/65 R 15 |
Pasak šiuo metu jau šešių atžalų mamos Jurgitos Pocienės, situacijos su kuriomis susiduria keturis ir daugiau vaikų auginančios šeimos, yra labai specifinės. Viena yra kai automobiliu keliauja trys keturi žmonės ir visai kas kita, kai reikia sutalpinti ne tik penkias šešias atžalas, bet ir visų šeimos narių asmeninius daiktus.
Jeigu šeima sau gali leisti tik vieną automobilį, tokiu atveju situacija sprendžiama perkant keleivinį furgoną. Priminsime, kad „Talpiausio automobilio“ paieškų metų visa Pocių šeima laisvai tilpo Renault Trafic.
Jeigu yra įmanoma turėti dvi transporto priemones ir vairuoja du ar trys šeimos nariai, vienas optimaliausių variantų yra Dacia automobiliai. Jie, nepaisant modernizacijos ir diegiamų naujovių, vis dar išlieka vieni pigiausių rinkoje, tačiau tuo pat metu pasižymi patikimumu ir puikiomis eksploatacinėmis charakteristikomis.
J. Pocienė jau daugiau negu pusmetį vairuoja Dacia Lodgy Stepway. Pasak daugiavaikės mamos, kasdieniam naudojimui – kelionėms į darželius, mokyklas ar parduotuves – šis automobilis yra nepamainomas. Be to, gamintojas pasistengė, tad Loddgy stebina ne tik savo praktiškumu, gera garso izoliacija ir patogiu važiavimu, bet ir savotiška „prabanga“ – lietimui jautriu ekranu, galinio vaizdo kamerą, parkavimosi davikliais ir t.t. Visų eilių sėdynės yra labai patogios. Antros eilės sėdynės nesunkiai nusistumia ir susilanksto užtikrindamos patogų patekimą į trečią eilę. Vaikus palikus ugdymo įstaigose ir nusprendus pasivažinėti po parduotuves, nulenkta trečia sėdynių eilė gerokai padidina bagažinės tūrį.
Dacia Lodgy charakteristikos
Maksimali galia |
66 kW / 90 AG |
Įsibėgėjimas (0 – 100 km/h) |
13.9 s. |
Degalų sąnaudos mieste |
5.2 l/100km |
Degalų sąnaudos užmiestyje |
4.1 l/100km |
Vidutinės degalų msąnaudos |
4.5 l/100km |
Kuro rūšis |
Dyzelinis kuras |
Pavarų dėžės tipas |
Mechaninė |
Kėbulo tipas |
Vienatūris |
Durų skaičius |
4 |
Vietų skaičius |
7 |
Ilgis |
4363 mm |
Plotis |
1751 mm |
Aukštis |
1814 mm |
Prošvaisa |
191 mm |
Svoris |
1180 kg |
Maksimalus svoris |
1870 kg |
Variklio tipas |
Dyzelinas |
Degalų rūšis |
Dyzelinis kuras |
Variklio kodas |
K9K |
Galingumas |
90 AG prie 3750 sūkių |
Sukimo momentas |
200 Nm prie 1750 sūkių |
Degalų padavimo sistema |
Dyzelinas |
Turbina |
Turbina |
Variklio padėtis |
Priekyje |
Cilindrų skaičius |
4 |
Suspaudimo laipsnis |
17.6 |
Varantieji ratai |
Priekiniai |
Pavarų dėžės tipas |
Mechaninė |
Bėgių skaičius |
5 |
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai ventiliuojami |
Galiniai stabdžiai |
Diskiniai |
Maksimalus greitis |
162 km/h |
Įsibėgėjimas iki 100km/h |
13.9 s |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
4.1 l/100km |
Kuro sąnaudos mieste |
5.2 l/100km |
Vidutinės kuro sąnaudos |
4.5 l/100km |
Degalų bako talpa |
50 l |
Padangų matmenys |
185/65 R 15 |
Dacia Dokker, su kuriuo J. Pocienei taip pat teko važinėti, kai kuriais rodikliais nusileidžia savo „giminaičiui“. Modelis, prie kurio vairo sėdo daugiavaikė mama, turėjo tik trejas dureles, kas apsunkino vaikų, du kurių vežiojami kėdutėse, susodinimą – įkėlus net ir vieną kėdutę, kitiems vaikams teko ropštis per ją. Taip pat bandytas Dokker neturėjo nei galinės vaizdo kameros, nei parkavimosi daviklių, tad manevruojant mažesnėse erdvėse ir nematant to, kas vyksta už ganėtinai aukšto automobilio, kartais prireikdavo ir aplinkinių pagalbos.
Nors komercinis transportas pagal „prabangos“ lygį stengiasi neatsilikti nuo įprastų lengvųjų automobilių, Dacia, panašu, šiuo klausimu turi kiek kitokią nuomonę. J. Pocienės teigimu, bandytas Dokker automobilis nepasižymėjo garso izoliacija, prietaisų skydelis nerodė informacijos apie degalų sąnaudas, o lietimui jautrus 7 colių ekranėlis su navigacija ar elektra reguliuojami veidrodėliai buvo įmanomi tik aukštesnės sąrangos versijose. Kita vertus, daugiavaikė mama pripažino, kad norint pervežti daiktus, Dokker, turintis didžiulę bagažinė, nulenkiamą antrą sėdynių eilę ir aukštas lubas, tampa nepamainomu pagalbininku.
Apžiūrėti ir „prisimatuoti“ tiek Dacia Lodgy, tiek ir Dacia Dokker galima bet kuriame oficialaus atstovo – įmonės Sostena – salone.