Yra automobilių šeimai, yra – krovinių pervežimui, bet kartais gamintojai pasiūlo tokių modelių, sėdus prie kurių vairo net ir ramius, į lakstymus nelinkusius vairuotojus, užvaldo azartas. Prie pastarųjų galima priskirti visus Renault „R.S“ serijos atstovus, kurių gretas neseniai papildė ir Renault Megane RS Trophy.

Tiek išoriškai, tiek viduje naujovė beveik identiška „standartiniam“ Megane RS, bet užtenka sėsti prie automobilio vairo, kad suprastum, jog ne visi pokyčiai matomi plika akimi. RS Trophy gali pasigirti kitaip sureguliuota važiuokle, mechaniniu diferencialo blokatoriumi ir modernizuotu varikliu.

Iš toliau modelį sunku būtų atskirti nuo „brolio dvynio“, kadangi juos skiria tik unikalūs, lengvo lydinio 19-os colių ratlankiai. Priėjus arčiau, apie tai, kad prieš mus – RS Trophy – išduoda ant priekinio bamperio esantis užrašas. Bet ir be jo automobilio išvaizda ilgam prikausto dėmesį. Modelio priekis „demonstruoja“ stilingas variklio dangčio linijas, efektingai atrodančius žibintus ir lakoniškas radiatoriaus groteles, papuoštas didžiuliu Renault ženklu ir „R.S.“ logotipu.

Atskirai reikia paminėti ir sudėtingų formų priekinį bamperį, gavusį ne tik kelias oro įsiurbimo sekcijas, bet ir ypatingos formos LED žibintus, primenančius Renault Sport logotipą.

Dinamišką automobilio prigimtį išduoda gerokai atgal palinkę priekiniai statramsčiai, nuolaidus stogas, masyvios ratų arkos ir įspūdingi šonai bei papildomos oro įsiurbimo angos, esančios iškart už priekinių ratų arkų.

Baigiasi automobilis dailiomis bagažinės dangčio durelėmis, nedideliu spoileriu, išraiškingais galiniais žibintais ir reljefiniu galiniu bameriu, kurio apačioje pūpso įspūdingas, bet dailiai įkomponuotas trapecijos formos išmetimo vamzdis.

Megane RS Trophy, kaip ir daugelio pastarojo meto Renault modelių, interjeras džiugina lakonišku priekiniu paneliu, kokybiška apdaila ir ergonomišku, aukščiausios kokybės surinkimu.

Vairuotojo vieta net nepalieka abejonių, kad sėdame į tikrą sportinį bolidą – sportinio tipo prietaisų skydelis, klasikinis trijų stipinų vairas, gavęs raudoną „nulinės“ ribos žymeklį, firminį „R.S.“ logotipą ir aptrauktas perforuota oda bei alkantra.

Centre, kaip jau tapo įprasta, sumontuotas lietimui jautrus 8,7 colių pramoginės informacinės sistemos ekranas, po kuriuo įsikūrė klimato valdymo ratukai ir keletas pagalbinių funkcijų mygtukų. Nereiktų pamiršti ir metalinių paminų bei stiklo pluošto audinį primenančių interjero intarpų.

Sėdintieji priekyje galėjo įvertinti kokybiškas, puikų šoninį palaikymą užtikrinančias, sportines „Recaro“ sėdynes, atskirtas nedideliu transmisijos tuneliu, kuriame atsirado vietos patogiam ranktūriui, pavarų perjungimo svirčiai ir keliems pagalbiniams mygtukams.

Galinės RS Trophy sėdynės, ne tik teoriškai, bet ir praktiškai skirtos trims keleiviams. Beje, modelis gali pasigirti viena erdviausių galinių sėdynių klasėje.

Nepaisant sportinės prigimties, automobilis turi ir tik truputį mažesnę už „standartinės“ versijos, 384 litro talpos bagažinę, kurios tūrį visada galima padidinti, nuleidus galinių sėdynių nugarėles.

Visgi tenka pripažinti, kad visi dizaino elementai ir salono erdvės nublanksta prieš RS Trophy variklį. Atrodytų, automobilį varo tas pats, standartinis „RS“ versijoms 1,8 l keturių cilindrų benzininis variklis TCe su dviguba turbina, tiesioginiu įpurškimu ir keičiamomis dujų paskirstymo fazėmis, tačiau yra net keli „bet“.

Variklyje standartinius metalinius turbininio kompresoriaus guolius pakeitė keramikiniai, kas leido sumažinti trintį. Dėl šio ir dar kelių pakeitimų, jėgainės galia nuo 280 AG ir 390 Nm sukimo momento, bandytame modelyje su robotizuota EDC pavarų dėže, šoktelėjo iki 300 AG ir 420 Nm.

Skaitant apie tai, kad Megane RS 100 km/val. greitį pasiekia per maždaug 5 sekundes, sėdęs prie RS Trophy vairo supranti, kad jis tai gali padaryti dar greičiau. Gaila tik, kad klausimas apie maksimalų automobilio greitį lieka atviras, nes bendro naudojimo Lietuvos keliuose važiuoti greičiau kaip 130 km/val. neleidžia Kelių eismo taisyklės. Belieka tikėti gamintojo teiginiais, kad jis būtų apie 250-260 km/val.

Aišku, lakstant tokiais greičiais, gerokai išaugtų ir degalų sąnaudos, kurios, važinėjant ramiai, per porą dienų siekė tik 8,1 l/100 km ir kiek šoktelėjo nusprendus pabandyti, ką automobilis gali ir moka. O gali RS Trophy, kurio gamybai panaudota modernizuota CMF platforma, tikrai daug. Stabilumą kelyje užtikrina priekyje esantys McPherson ir galinė pusiau nepriklausoma sija, vairuojami galiniai ratai ir savaime užsiblokuojantis „Torsen“ diferencialas.

Be to, lyginant su „įprastu“ RS, RS Trophy versijoje kietesnį reguliavimą gavo amortizatoriai, spyruoklės ir stabilizatoriai. Tai ypatingai pagerino automobilio valdymą gerame kelyje, tačiau važiavimą išdaužytų asfaltu ar kaimo žvyrkeliu pavertė rimtu išbandymu.

Vairo sistema turi elektrinį stiprintuvą su kintamomis charakteristikomis, o stabdžių sistemą „puošia“ bimetaliniai diskiniai mechanizmai su „Brembo“ suportais.

Nors modelis, faktiškai, buvo kurtas sportinėms trasoms, jis pritaikytas ir bendro naudojimo keliams. Tik, įvertinus Lietuvoje leistinus greičius bei kelių būklę, vargu ar įprastomis sąlygomis eksploatuojamas Renault Megane RS Trophy sugebės atsiskleisti visu savo grožiu. Tam reiktų specialios trasos arba Vokietijos greitkelių. Jeigu tokias galimybes turite, tuomet RS Trophy – vienas geriausių iš šiandien galimų pasirinkimų.

V. Misevičius