Atsiradus nors menkiausiai galimybei, kiekvienas automobilių prekių ženklas norėtų rinkoje išsiskirti itin galingais ir egzotiškais modeliais. Ši tendencija tampa dar ryškesnė tais atvejais, kai bendrovės istorija glaudžiai susijusi su automobilių sportu. Vis dėlto gerų pavyzdžių ilgainiui prisimename vienetus. Ko reikia, kad šiame kelyje lydėtų sėkmė?
Brangus malonumas
Superautomobilių tobulinimas ir gamyba visuomet pareikalauja nemažų išlaidų. Vis dėlto sprendimas imtis tokio projekto gali turėti apčiuopiamą, nors ir sunkiau įvertinamą naudą.
Fantaziją žadinantys superautomobiliai yra puikūs rinkodaros įrankiai, leidžiantys formuoti teigiamą veržlaus prekių ženklo įvaizdį. Šie modeliai pradžiugina ne tik technikos entuziastus ir rinkos apžvalgininkus, bet ir pačius įmonių darbuotojus, nes tuomet jie turi kuo didžiuotis.
Greta to yra ir kitų privalumų, pavyzdžiui, galima išbandyti naujausias technologijas, o parengus tinkamą rinkodarą – ir užsidirbti. Todėl per metų metus sukauptas paveldas gali tik sustiprinti poreikį turėti savo gamoje superautomobilį.
Neatsitiktinai tokios bendrovės kaip „Maserati“ po ilgesnės ar trumpesnės pertraukos visuomet grįžta prie superautomobilių. 2020-aisiais pristatytas MC20 rinkoje pasirodė po paskutinio tokio tipo modelio gamybos prabėgus kone 15 metų, tačiau drąsiai galima sakyti, kad tai buvo tik laiko klausimas.
Su MC20 italai dar kartą priminė visiems technikos entuziastams apie savo ištakas automobilių sporte. Be to, svarbu ir tai, kad naujasis superautomobilis yra gerokai daugiau nei vien įvaizdžio formavimo priemonė.
Europos apžvalgininkai 2022 m. pristatytą atvirą „MC20 Cielo“ versiją lygina su „McLaren 720S Spider“ modeliu. Italų gamintojo superautomobilyje montuojamas V6 tipo variklis su dviem turbinomis išvysto 630 AG galią, kuri užtikrina įspūdingą dinamiką.
Tiesa, dar prieš dvejus metus „Maserati“ ir „McLaren“ modelių lyginimas būtų atrodęs keistai, nes Italijos įmonė ilgą laiką buvo susitelkusi į kasdieniam naudojimui labiau tinkančius sportiškus ir prabangius modelius, kaip antai „Ghibli“ ar „Quattroporte“ sedanus, „Grecale“ bei „Levante“ miesto visureigius.
Nors visi šie modeliai buvo įdomesni ir žaismingesni už prabangius vokiškus to paties segmento modelius, jie vis tiek negalėjo būti laikomi automobilių pramonės egzotika. Tad šią tuštumą užpildė efektingai atrodantis ir itin greitas MC20.
Garbė priklausyti išskirtiniam klubui
Rinkos specialistai sutinka, kad superautomobiliai ne tik padeda kelti gamintojo prestižą, bet ir keičia vartotojų požiūrį į kitus to paties prekių ženklo modelius. Sėkmingai debiutavęs superautomobilis gali turėti įtakos visų bendrovės automobilių vertei, o tokių pavyzdžių automobilių pramonės istorijoje yra buvę ne kartą.
Tikrieji superautomobiliai transporto pasaulyje yra visiškai atskira kategorija, kuriai galima priskirti tik pačius ypatingiausius ir vos keleto gamintojų modelius. Apžvalgininkų vertinimu, šiuolaikinių superautomobilių pirmtakais turėtų būti laikomi serijinės gamybos automobiliai su centre montuojamais varikliais.
Taikant šiuos kriterijus, pirmuoju tikru superautomobiliu dažniausiai įvardijamas 1966 m. publikai pristatytas „Lamborghini Miura“ modelis. Nedaug laike nuo jo atsiliko ir 1971-aisiais debiutavusi dvivietė kupė „Maserati Bora“.
Vėliau kultinių modelių rolę perėmė tokie automobiliai, kaip antai „Ferrari F40“, „Porsche 959“ ir „Lamborghini Countach“. Dažnai įvardijama, kad nuo jų ir prasidėjo šiuolaikinių superautomobilių istorija, kurią noriai pratęsė „Bugatti“ ir „McLaren“. Vėliau šiame segmente atsirado ir naujų vardų, kaip „Koenigsegg“ ar „Pagani“, taip pat ryškiai su minėtuoju MC20 sugrįžo „Maserati“.
Bet kuriuo atveju turbūt nėra įmonės, kuri nenorėtų priklausyti šiam klubui, nes tai garantuoja išskirtinį dėmesį ir pripažinimą. Superautomobiliai visuomet išsiskiria unikaliu stiliumi, pažangiausiomis technologijomis ir įspūdinga galia. Todėl tiek išskirtinumas kelyje, tiek išliekamoji tokių automobilių vertė – garantuoti.
Primena apie prekių ženklo ištakas
Dar vienas svarbus superautomobilių gamintojų bruožas – automobilių sporte sukaupta patirtis. Dalyvavimas lenktynėse nėra vien tik brangi įvaizdžio formavimo priemonė, tačiau ir efektyvus kelias išbandyti naujausias ir našiausias technologijas. Pasiteisinusius sprendimus vėliau galima perkelti ir į serijinius automobilius, ne tik didinant jų galią, bet ir tobulinant valdymo savybes.
Štai ir „Maserati MC20“ dar kartą atkreipė dėmesį, kad Italijos gamintojo istorija niekaip neatsiejama nuo ilgametės patirties automobilių sporte. Pirmąjį „Maserati“ sportinį modelį „Tipo 26“ vienas iš įmonės įkūrėjų vairavo dar 1926-aisiais vykusiose „Targa Florino“ lenktynėse. Gerokai primirštas ir faktas, kad šeštajame dešimtmetyje italų bendrovė skynė pergales „Formulės 1“ lenktynėse.
Dabar „Maserati“ vėl visa galva pasinėrė į autosporto pasaulį, o Italijos gamintojo bolidai dalyvauja tiek prestižinėse elektromobilių lenktynėse „Formula E“, tiek įvairiose ištvermės varžybose su „Maserati GT2“.
Tad ir gamyklinis „Maserati MC20“ yra visiškai kitoks nei likę gamintojo modeliai – tai dvivietis automobilis, vos per 2,9 sekundės išvystantis 100 km/val. greitį. Lenktynių trasoje arba atvirame Vokietijos greitkelyje jis gali skrieti 325 km/val. greičiu. Toks klasikinis sportinis modelis ypač išsiskiria dabartinėje rinkoje, kurioje vis labiau ima dominuoti galingi visureigiai.
Vis dėlto, gamintojų prognozės rodo, kad tradicinių superautomobilių poreikis neišnyks. Išskirtiniai, prie kelio prigludę, kartais futuristiškų formų sportiniai modeliai tiesiog nekonkuruoja su jokiais kitais automobiliais ir dėl savo unikalumo gerbėjų ratą išsaugo jau daugybę dešimtmečių.