Po kilusio skandalo dėl suklastotų duomenų apie aplinkos taršą, Volkswagen iš savininkų supirko maždaug 380 tūskt. automobilių, kuriuose buvo sumontuota „meluojanti“ programinė įranga.

Automobiliai ilgą laiką dūlėjo aikštelėse, bet dabar vėl pradėjo grįžti į rinką. Ir džiugina dideliu populiarumu.

Toks „brokuoto“ transporto populiarumas – grynai ekonomiškas. Dabar šie, galingus ir patikimus TDI variklius turintys automobiliai kainuoja maždaug dvigubai pigiau negu jų nauji analogai. Tarkim už 12-16 tūkst. JAV dolerių galima įsigyti apie 30 – 50 tūkst. km nuvažiavusį Golf ar Jetta. Be to, Amerikos rinkoje dyzeliniai VW neturi konkurentų, nes čia dyzelinius agregatus gauna tik visureigiai arba pikapai. TDI varikliai, sumontuoti palyginti nedideliuose modeliuose, leidžia pasiekti ypatingai geras degalų sąnaudas.

Be to, JAV vyriausybė įpareigojo koncerną šiems modeliams suteikti 4 metų arba 77 tūkst. kam garantiją. Visi automobiliai prieš pardavimą yra atitinkamai paruošiami, kadangi dėl ilgo stovėjimo daliai jų galėjo surūdyti stabdžiai ir sukietėti padangos. Taip pat beveik visiems teks keisti akumuliatorius ir eksploatacinius skysčius. Visas šias išlaidas padengs oficialūs atstovai.

Pradėjus taikyti tokias „akcijas“, iš išpirktų 380 tūkst. automobilių šiandien sandėliuose liko tik apie 100 tūkst., dauguma kurių – Passat. Nors ir šiuos Volkswagen tikisi parduoti iki 2020-ųjų, kadangi vokiečių koncernas tikisi pradėti naują, „švarią“ elektrifikacijos erą.