Sausio 30 d. startavusių „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynių dalyviai jau įveikė aštuonis greičio ruožus iš kelio knygoje esančių septyniolikos ir pamažu artėja prie vasario 5-ąją jų laukiančio finišo.
„Pamažu įsivažiuojam, jau įpratome prie kaprizingos žiemos, kai tiek sniego seniai beregėjau ne tik Alpėse, ir pavasariškai šildančios saulutės kitoje jų pusėje, – vėlų sekmadienio vakarą po paskutinio įveikto tos dienos greičio ruožo viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė jau trečią kartą šiame ralyje dalyvaujantis „Vilduja Racing“ ekipažo lenktynininkas Tadas Vitkevičius, kartu su Linu Žvinakevičiumi vairuojantis 1978 metų gamybos „SAAB 96 V4“ automobilį. – Šiemetinis ralis tikrai nelengvas, tačiau be galo įdomus, o jo peripetijas dėmesingai seka šimtai istorinės technikos entuziastų, todėl dalyvauti jame – tikras malonumas“.
Maloniai nuteikia ne tik sportininkus supanti varžybų atmosfera, bet ir lietuvių rezultatai „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynėse.
Tik ką iš Dakaro ralio sugrįžęs ir beduino statulėlę į Lietuvą parvežęs Karolis Raišys, kuris su Ovidijumi Meilūnu vairuoja1961-ųjų metų gamybos „Jaguar MKII“, veržliai pradėję Monte Karlo istorinių automobilių ralį, jam įpusėjus su 1070 baudos taškų užima aukštą trečiąją absoliučios įskaitos vietą.
71 absoliučios įskaitos vietoje tarp daugiau nei dviejų šimtų dalyvių po aštuonių greičio ruožų klasifikuojamas T. Vitkevičiaus ir L. Žvinakevičiaus duetas, teisėjų „apdovanotas“ 4270 baudos taškų.
Priminsime, jog šiame ralyje kuo mažiau baudos taškų baudžiamas ekipažas, tuo aukštesnėje vietoje atsiduria jam finišavus.
„O baudos taškais čia lyte lyja, – pastebi T. Vitkevičius. – Štai šiandien (sekmadienį) viename iš kalnų serpantinų tiesiog neįtilpau į labai siaurą posūkį. Ne todėl, kad būtume padarę klaidą, o todėl, kad SAAB posūkio spindulys – gana didelis ir todėl nori nenori teko įsijungti atbulinę pavarą. Rezultatas – aštuoniasdešimt baudos taškų…“
Abu lietuvių ekipažai važiuoja gana tolygiai, o juos lydi irgi permaininga sėkmė. Štai sekmadienį iš 4 greičio ruožų net trijuose greitesnis buvo T. Vitkevičius, o K. Raišys – tik viename.
Šeštadienis – bene sėkmingiausia diena T. Vitkevičiaus ir L. Žvinakevičiaus ekipažui, kai jie viename iš greičio ruožų finišavo treti, o kitame palypėjo dar viena pozicija aukštyn.
Antroji vieta etapo lenktynėse – geriausias pasiekimas šio ekipažo karjeroje.
Tačiau absoliučios įskaitos turnyrinėje lentelėje raliui įpusėjus lietuvius skiria dešimtys pozicijų. Kur to priežastis?
„Navigacijos klaidos, kurių išvengti vis nepavyksta ir už kurias teisėjai baudžia labai skaudžiai“, – neslėpdamas priežastį nurodo T. Vitkevičius.
Įpusėjus „Rallye Monte Carlo Historique“ pirmauja Michel Decremer ir Jennifer Hugo ekipažas iš Belgijos, vairuojantis „Alfa Romeo Giulia TI“ automobilį ir turintis tik 690 baudos taškų.