2008 m liepos 16-19 dienomis vykusias tradicines, devintąsias renginio istorijoje „Omnitel 1003 km lenktynes“ daugelis automobilių sporto gerbėjų laiko įspūdingiausiomis du dešimtmečius gyvuojančio maratono istorijoje.
Per treniruotes ir lenktynes pasiekta tiek rekordų, kiek jų nebuvo užfiksuota per visas iki tol vykusias. Rekordai, žinoma, kiekvienų varžybų puošmena, tačiau atmintyje išlieka ne vien unikalūs pasiekimai.
Tad prieš artėjantį 20-ąjį didžiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse tituluojamų 1000 km lenktynių jubiliejų prisiminkime 2008 metų įvykius.
Nepranoktas masiškumo rekordas
Automobilių maratonines lenktynes nuo pat pradžių rengiantį „Promo Sportą“ itin viltingai nuteikė nuo pirmųjų 2008 m dienų plaukęs paraiškų srautas. Devintą kartą Palangoje rengiamose 1000 km lenktynėse panoro dalyvauti rekordinis komandų skaičius – 83 – iš visų trijų Baltijos šalių, Anglijos, Škotijos, Belgijos, Olandijos, Vokietijos, Rusijos, Lenkijos, Italijos, Ispanijos ir Suomijos.
„Tai buvo bene didžiausia dovana mums, renginio organizatoriams,- vienuolikos metų senumo įvykius prisimena pagrindinis lenktynių organizatorius Darius Jonušis. – Kasmet vis didėjęs tiek pačių sportininkų, tiek žiūrovų susidomėjimas šiuo renginiu buvo akivaizdus įrodymas, jog 2000-aisiais nuo 18 komandų prasidėjusios unikalios lenktynės prigijo ir tapo reikalingos ne tik automobilių sporto mėgėjams, bet ir patiems sportininkams“.
Teko rengti dvejas lenktynes
2008-aisiais pirmą ir vienintelį kartą lietuviškojo maratono istorijoje Palangoje surengtos dvejos lenktynės.
„Sulaukę tiek paraiškų negalėjome atsakyti nė vienai komandai, o visas jas sutalpinti mažiau nei 3 km ilgio Palangos trasoje – neįmanoma. Todėl iš anksto nuspręsta pagal kvalifikacinių varžybų rezultatus 50 geriausius laikus pasiekusių ekipų deleguoti į pagrindines, šeštadienį rengiamas lenktynes, o kitoms suteikti galimybę išsiaiškinti jėgas papildomai rengiamose 100 ratų lenktynėse“, – prisimena D. Jonušis.
Nors dalyvio paraiškas buvo pateikusios 83 komandos, techninės komisijos atranką praėjo ir renginio atidarymo parade Vytauto gatvėje išsirikiavo 78 ekipos (iki šiol nepagerintas masiškumo rekordas).
Tačiau ar 100 ratų varžybos bus įdomios žiūrovams? Tai bene labiausiai jaudino juos pačius.
„Manantys, jog 100 ratų lenktynės bus neįdomios ir taps savotiška paguoda neperžengusiems 1000 km lenktynių atrankos barjero, klysta, – renginio spaudos centre, kuriame tais metais akredituota irgi rekordiškai daug – 102 žurnalistai, sakė „Autochemija Team“ ekipos, kurią tik kelios sekundės skyrė nuo pagrindinių 1000 km lenktynių, atstovas Saulius Nekrošius. – Todėl šias lenktynes prognozuoju kaip labai įdomią šeštadienio lenktynių uvertiūrą.“
Ne pirmų maratoninių lenktynių dalyvis neapsiriko. Trumpesnes, dinamiškas 100 ratų lenktynes, apgulę trasą, stebėjo didelis būrys žiūrovų, o po permainingos kovos pagrindiniu šių lenktynių trofėjumi – Policijos taure – džiaugėsi „Mitsubishi Colt“ vairavę „BB Racing“ atstovai Artūras ir Mindaugas Daunoravičiai, Darius Biesevičius ir Paulius Kairavičius.
Antri su „Volkswagen Golf“ liko „Remis Racing Team“ sportininkai Remigijus Jacėnas, Jordanas Dirgėla ir Aurimas Černeckas, o trečiąją vietą užėmė „Adampolis Racing Team“ antrosios komandos atstovai Tomas ir Darius Šipkauskai bei Paulius Kairavičius, vairavę egzotišką „Adampolis Luego Kit Car“.
Rekordų lietus
Automobilių sporto gerbėjai vos spėjo skaičiuoti kaip rudenį lapai kritusius rekordus.
Mažiau nei pusdienį išsilaikė „Oktanas Racing” pirmosios komandos nario Andžejaus Dzikevičiaus su „Porsche 911 GT3” pasiektas trasos greičio rekordas, kai jis vieną 2994 metrų ilgio trasos ratą apvažiavo per 1 min. 22.158 sek.
Vilniečio pasiekimą pagerino prie egzotiškojo „Spyker C8 Spyder GT2R” vairo sėdęs tituluočiausias tų lenktynių sportininkas, „Snoras Spyker Squadron” komandos narys Peteris Dumbreckas, užfiksavęs 1 min. 21, 792 sek. rezultatą.
Ar tituluotasis britas išsiveš iš Lietuvos Palangos trasos rekordą? – kažkas iš žiūrovų pasiūlė ekspromtu surengti tokį totalizatorių, susilaukusį sėkmės.
Nepavyko aptikti lažybų rezultatų, tačiau P.Dumbreckas bene trumpiausiai džiaugėsi savo pasiekimu. Jį prie vairo pakeitęs lietuvis Jonas Gelžinis lėkė trasa dar greičiau ir greičiausią ratą nuvažiavo per 1 min. 20,734 sek.!
Retai nutinka, kai per dieną net tris kartus gerinami trasos rekordai.
„Nevadinkite manęs melagiu“
Lenktynių spaudos centre akredituoti žurnalistai valandėlei pamiršo kompiuterius, kai čia užsuko sportiniu kombinezonu vilkintis tituluočiausias visų laikų Lietuvos automobilių sporto meistras Stasys Brundza, prieš dvejus metus būtent šiose lenktynėse Palangoje atsisveikinęs su automobilių sportu.
„Nevadinkite manęs melagiu ar nesilaikančiu duoto žodžio. Sulaukęs pasiūlymo kartu su kitais „Snoras Client Team“ ekipos nariais šiose lenktynėse vairuoti „Ferrari 430“ negalėjau atsispirti pagundai“, – teisinosi S. Brundza.
2008 metais Palangoje varžėsi dvi „Snoras Spyker Squadron“ komandos, kurių atstovai vairavo egzotiškus „Spyker C8 Laviolette GT2R“ ir „Spyker C8 Spyder“, kurių galinius varomuosius ratus suko 4,0 litro darbo tūrio 8 cilindrų „Audi“ variklai, išvystantys apytikriai 445 AG pajėgumą ir turintys 442 Nm sukimo momentą. Juos pilotavo profesionalūs lenktynininkai – rusas Aleksejus Vasiljevas, vokietis Ralfas Kelleneris, ne vienų Le Mano ir DTM lenktynių herojus britas P. Dumbreckas ir lietuvis Nemunas Dagilis.
2008-aisiais „Ferrari“ ir „Spyker“ automobiliai debiutavo Lietuvos lenktynių trasoje.
Šiose atmintinose lenktynėse varžėsi net keturi „Oktanas Racing Team“ ekipažai. Tai irgi šių lenktynių rekordas. Ekipos lenktynininkai vairavo „Porsche Carrera 996 RSR“, „Porsche 997 GT3“, „Ford Focus ST“ ir BMW 318 automobilius.
Pirmoji užsieniečių pergalė
Tai buvo pirmosios lenktynės, kai pirmoji finišo liniją kirto užsieniečių komanda, kurios sudėtyje buvo ir lietuvis Jonas Gelžinis. Jam tai buvo antroji pergalė po metų pertraukos.
„Nepaprastai džiugu, kad nenuvyliau tituluotų komandos draugų ir po 9 val. ir 9 min. įtemptos kovos trasoje kartu su vokiečiu R. Kellenersu, rusu A. Vasiljevu ir britu P. Dumbrecku galime džiaugtis pelnytai iškovota pergale“, – padėkojęs „Snoras Spyker Squadron” ekipos mechanikams, nepriekaištingai paruošusiems lenktynėms „Spyker C8 Spyder GT2R” automobilį, kalbėjo J. Gelžinis.
2008 m ši komanda debiutavo Palangoje ir pirmu bandymu džiaugėsi pergale.
Antrąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė „Oktanas Racing“ sportininkai Egidijus Dapšas, Nemunas Dagilis ir Robertas Kupčikas, vairavę „Porche 911 GT3 RSR”, o trečiąja tenkintis buvo priversti 2007m lenktynių nugalėtojai – „Adampolis Racing Team“ atstovai Vidas Čebatavičius ir Ramūnas Čapkauskas, vairavę pačių rankomis pagamintą „AGM Kit Car“.
„Su atviru automobiliu neperkaisi važiuodamas, tačiau iš po varžovų ratų pakeltos žvyro kruopelės ir smulkūs akmenukai kaip reikiant „tarkavo“ šalmą, nekalbant jau apie kitas neuždengtas vietas“,- įspūdžiais dalijosi R. Čapkauskas.
Rekordinės rekordinių lenktynių sąnaudos
Pasibaigus renginiui paaiškėjo, jog 2008 m per lenktynes sunaudota 17,4 tūkst. litrų degalų.
Didžiausią paklausą – apie 16 tūkst. litrų – turėjo A-98 benzinas, o dyzelino sudeginta tik per 1 tūkst. litrų.
Daugiau kaip 11 tūkst. litrų degalų sunaudota šeštadienį, kai vyko pagrindinės lenktynės.
Nugalėtojai 334 trasos ratus, kurių kiekvieno ilgis 2994 metrai, nuvažiavę per 9 val. 09 min., sudegino 539 litrus A-98 markės benzino.
Pagal taisyklių punktą, nepakitusį iki šiol, į visus automobilius treniruočių, kvalifikacijos ir lenktynių metu buvo pilamas kuras tik iš degalinės, esančios lenktynių trasoje.