Kitų metų liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančios „Aurum 1006 km lenktynės“, pagrįstai tituluojamos kaip didžiausias automobilių sporto festivalis Baltijos šalyse, bus jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje.
Ta proga varžybų spaudos centras, viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“, kviečia prisiminti visą renginio istoriją. Šįkart pasakojimas apie ketvirtąsias, prieš 15 metų įvykusias „Horn Grand Prix 1003 km lenktynes“.
2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“ tiksliai atkartojo 2001 m scenarijų, kai ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio vėl kopė tuomet pajėgiausiu laikytas žiedinių lenktynių meistrų Vytauto Venckūno ir Alfredo Kudlos duetas, vairavęs „Porsche Carrera GT3“ automobilį.
Po šio laimėjimo V.Venskūnas tapo pirmuoju Lietuvos sportininku, triskart iškovojusiu pergalę Palangoje rengiamose maratoninėse varžybose. Su Lietuvos „Porsche“ klubo nariais Vytautas nugalėjo pirmosiose lenktynėse 2000 metais, po metų su A.Kudla šventė pergalę, atstovaudami „Automodus“ komandai, o 2003-siais nugalėtojai gynė SK DAL garbę.
Pasikartojusi konkurentų nesėkmė
2003 ir 2001m. Palangoje vykusių lenktynių identiška tik baigtis, tačiau jų scenarijus skyrėsi kaip diena nuo nakties. Nors nugalėtojų persvara abu kartus buvo daugiau nei įtikinama: 2001m – 25, o 2003 m – 14 ratų.
Tačiau Vytautui trečioji, o Alfredui – antroji pergalės nenukrito iš dangaus. Du trečdalius distancijos būsimųjų laimėtojų „Porsche“ rimtai konkuravo su „Los Patrankų“ „Audi RS4“. Komandų sportininkai net keletą kartų keitėsi vietomis, tačiau po 266 ratų dėl tos pačios, kaip ir prieš metus, priežasties – turbinos gedimo – „Los Patrankos“ buvo priversta sudėti ginklus.
O kas sakė, kad prastas scenarijus nesikartoja keliskart iš eilės? Vygantui Simunčiui, Giedriui Kriptavičiui ir Andriui Šedžiui buvo itin apmaudu, kad ekipa vėl buvo priversta pasitraukti iš lenktynių dėl to paties gedimo – paskutinį „kvapą“ išpūtusios turbinos…
Juolab, kad šiauliečių „Audi“, kai varžovų „Porsche“ automobilis dėl degalų stygiaus trasoje laukė pagalbos, buvo įgijusi net kelių ratų pranašumą.
Pirštinę favoritams bandė mesti ir „Juta-Statoil Lubricants“ sportininkai Egidijus Dapšas, Audrius Gelžinis ir Kastytis Stankaitis, tačiau jų azarto neatlaikė „Audi A3“ pusašiai, trūkinėję vienas po kito.
Atvėrė duris moterims
Daugeliui automobilių sporto gerbėjų 2003 metų „Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“ į atmintį įstrigo ir todėl, kad jose pirmą kartą dalyvavo dailiosios lyties atstovė.
Ši garbinga misija atiteko dailininkei ir TV3 pokalbių laidos „Nomeda“ vedėjai Nomedai Marčėnaitei, atvėrusiai duris dailiosios lyties atstovėms į nelengvą, tačiau azartišką bei užkrečiantį maratoninių lenktynių pasaulį.
Ji kartu su „TV3-VB Lizingo“ komandos nariais Vidmantu Janulevičiumi, Audriumi Žiugžda ir Dariumi Krasaičiu vairavo „Mini Cooper S“ automobilį ir užėmė 14-ąją bendrosios įskaitos vietą, o savo klasėje – ketvirtąją.
„Atmintyje labiausia išlieka ne iškovota vieta ar pelnyti prizai, o nepakartojama lenktynių aura, kurią, tiesą sakant, pajutome dar gerokai prieš jų pradžią, – penkiolikos metų senumo įvykius prisimena N. Marčėnaitė. – Rengdamiesi lenktynėms jau gyvenome jų ritmu, todėl ir šiandien susitikę visi nestokojame įspūdžių ir gerų prisiminimų apie 1003 km maratoną“.
Pasak N. Marčėnaitės, tai buvo nepamirštamas laikotarpis, o komandos narių draugystė, užsimezgusi Kačerginės „Nemuno žiede“ besirengiant lenktynėms Palangoje, niekur nedingo. Kaip ir trauka automobilių sportui.
Nomedai labai pravertė sumanaus dirigento Jono Dereškevičiaus treniruočių pamokos, sėkmingai pritaikytos žurnalistų raliuose bei kitose varžybose, kuriose jai teko dalyvauti.
- Marčėnaitė nelieja apmaudo, o kaip nelauktą nuotykį prisimena avariją, pareikalavusią dar didesnio ryžto siekiant užsibrėžto tikslo. Nors jei ne šis apmaudus atvejis ir daug laiko pareikalavęs incidento pasekmių šalinimas, ekipa būtų iškovojusi tikrai aukštesnę vietą.
Prasidėjus liūčiai „TV3-VB Lizingo“ „Mini Cooper S“ taranavo varžovų automobilis. Nors subyrėjo vairuotojo durų langas ir buvo aplamdytas automobilio šonas, mechanikai, užklijavę langą ir sutaisę gedimus, „Mini“ sugrąžino į trasą, o lenktynininkai jį nuvairavo iki pat finišo.
„Iškart po avarijos prie vairo pakeičiau A. Žiugždą ir su nemenka baime pasukau kuperiuką į lietaus merkiamą trasą. Užklijavus langą labiausiai nukentėjo vėdinimo sistema, aprasojo visi langai, sumenko matomumas, todėl važiavau tarsi vos pravertoje skardinėje, – 2003 m įvykius prisimena pirmoji dailiosios lyties atstovė, dalyvavusi 1003 km lenktynėse, N. Marčėnaitė.
Kai bronza prilygsta auksui
Antrąją absoliučios įskaitos vietą iškovojo „Sonex-Baltpark-Audėjo“ ekipos atstovai A. Karčiauskas, Arūnas Bartusevičius ir Ričardas Kasparavičius, vairavę „Audi A4“, o treti su BMW 318 liko „Adampolis-Mobil Racing Team“ atstovavę Renaldas Gabartas, Algis Čiblys, Valdas Juozas Vilūnas, Šarūnas Vaškelis ir Ramūnas Čapkauskas.
„Tai iki šiol nepagerintas žiniasklaidos atstovų, kurių komandoje buvo net du, laimėjimas, – sako auksui prilygstančio bronzinio pasiekimo bendraautoris V.J. Vilūnas. – Po sėkmingo finišo itin pakiliai nuteikė nugalėtojų pakylos trečioji pakopa, o besidžiaugiant tąsyk pasiektu ausyse dar tebeskambėjo komandos vadovo J. Dereškevičiaus kartojami žodžiai atsisėdus prie vairo – „…tik nepamirškite kvėpuoti ir staiga stabdydami nedeginkite padangų…“
Pasak V.J. Vilūno, penki ekipos lenktynininkai buvo puikus pasirinkimas, labai pravertęs keičiantis vairuotojams, ypač prapliupus lietui, kai vairą tekdavo patikėti labiausiai patyrusiam kolegai. Tad trasoje kiekvienam teko paplušėti tik po 2 valandas.
AJAGS komandos „Toyota Yaris“ buvo patikėtas trims žurnalistams – Mindaugui Griniui, Linui Butkui ir Vitoldui Miliui, kurie pasirodė irgi garbingai, finišavę septinti, o savo klasėje – antri.
Originalūs Seimo vicepirmininko prizai
Pradėjus rengti ilgų nuotolių lenktynes, Palangoje dažnai svečiuodavosi šalies aukščiausiųjų institucijų vadovai ir jų pavaduotojai, ne tik stebėję varžybas iš tribūnų, bet ir betarpiškai bendravę su pačiais sportininkais, komandų vadovais, žiūrovais ir lenktynių organizatoriais.
Daugelis 2003m lenktynių dalyvių mena, kaip čia apsilankęs Seimo pirmasis vicepirmininkas Česlovas Juršėnas grupę nugalėtojų ir prizininkų apdovanojo specialiais, originaliais prizais – žymiaisiais karikatūrų rinkiniais su dedikacijomis šių lenktynių herojams.
„2003 m Palangoje įvykusios ketvirtosios „Horn Grand Prix 1003 km lenktynės“ pasižymėjo gausa naujovių, radusių vietą tolesniuose mūsų renginiuose ir net išlikusių iki šių dienų, – sako pagrindinis lenktynių organizatorius, VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Pirmą kartą lenktynėse ir „Juta-Castrol“ komandoje debiutavo tarptautinis lietuvio, dano ir esto ekipažas, pirmą kartą lankytojus kvietė specialiai įrengta „Alcatel“ prancūziška kavinė, kurioje be kitų atrakcijų vyko ir prancūziško bučinio konkursas“.
Itin daug renginių bei konkursų žiūrovams surengta greta trasos ir lenktynių miestelyje.
Automobilių sporto gerbėjai palankiai įvertino ne tik 2003 m lenktynių išsamias TV3 transliacijas, bet ir naujas staigmenas bei sudarytas galimybes pasireikšti ir publikai. Balsuodami SMS žinutėmis, žiūrovai galėjo įtakoti „TV3-VB Lizingo“ komandos sprendimus, kurių dauguma, kaip įvertino ekipos vadovas J.Dereškevičiaus, buvo tikrai optimalūs tokioms lenktynėms.
Aktyviausius žiūrovus „Alcatel“ apdovanojo mobiliaisiais telefonais, nepašykštėjo ir kitų vertingų prizų.
Baigiantis renginiui pirmą kartą išrinkta ir „Horn Grand Prix 1003 km lenktynių“ Mis.