Penktadienį, birželio 12-ąją, 9.30 val., iš Europos aikštės prie Vilniaus miesto savivaldybės startavo vienintelės Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“. Jas pradėjo 23 ekipažai.  

Pasikeitęs renginio veidas

Nors tai jau šeštosios varžybos renginio istorijoje, tačiau jos pakitusios neatpažįstamai. Ir ne tik todėl, kad jų dalyviai nebesirungs tradiciniu tapusiame maršrute Vilnius-Palanga, o nugalėtojas paaiškės po finišo Druskininkuose, į kuriuos ves irgi ne tiesiausias kelias.

Priklausomai nuo baterijos talpos, šįkart dalyviai privalės kuo greičiau nuvažiuoti 300 arba 500 km atstumą, pakeliui aplankydami gražiausias Lietuvos vietas. Tai dar vienas naujas aspektas, o lankymosi laikas, suprantama, iš varžybose sugaišto bus minusuotas.

Vienas renginio patrauklesnių bruožų – nauji, penktadienio rytą prie savivaldybės išrikiuoti elektromobiliai, daugelį kurių net dalis varžybų dalyvių matė pirmą kartą. 

Sveikindamas varžybų dalyvius ir organizatorius „Ignitis“ grupės generalinis direktorius Darius Maikštėnas pažymėjo, jog elektromobilių varžybos per šešerius metus tapo rimtu išbandymu ir atsakingu egzaminu visai nuolat plėtojamai elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai.

D. Maikštėnas sakė, jog Lietuva pagal elektromobilių infrastruktūros vykdomą plėtrą tapo lydere tarp visų Baltijos šalių, o šiuo aspektu išsiskiria Vilnius, kuriame jau veikia apie 70 elektromobilių greito įkrovimo stotelių.

Visa tai – ne menka paskata dar labiau domėtis ir įsigyti ateities transportu vadinamus elektromobilius. 

Sveikindamas dalyvius Vilniaus meras Remigijus Šimašius pastebėjo, jog didžiausius išbandymus sėkmingai atlaikiusios varžybos turėjo įtakos ir plečiant elektromobilių infrastruktūrą ir, ypač, greitojo įkrovimo stotelių tinklą. Todėl miestų gatvėse bei užmiesčio keliuose pastebimai padaugėjo ir elektromobilių.

Šių varžybų idėjos autorius ir jų pagrindinis organizatorius, VšĮ „1 pozicija“ direktorius  Darius Grinbergas padėkojo renginio rėmėjams, be kurių pagalbos neįmanoma būtų organizuoti tokių varžybų, o jų dalyviams palinkėjo sėkmingo finišo Druskininkuose.

Turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ vietinio turizmo rinkos ekspertė Neringa Sutkaitytė akcentavo, jog elektromobiliai vis daugiau žmonių padeda atrasti kelionių džiaugsmą, aplankyti to vertus gamtos ir kitus lankytinus objektus, kurių Lietuvoje gausu.

Po „Pagiežos“ – elektromobilio eilė

Susipažinti su prieš varžybas rikiuojamais elektromobiliais atėjo ir garsiausias iš viso būrio keliautojas – TV laidos „Pasaulio puodai“ ir daugelio kitų puikių laidų apie keliones autorius Vytaras Radzevičius.

Jis kartu su „Ignitis“ valdybos nariu Pauliumi Dambrausku sudaro vieną iš šios komandos ekipažų, kurių prie savivaldybės penktadienio rytą išsirikiavo net trys.

Teisės tarnybos direktorė Simona Grinevičienė kartu su bendrovės e-mobilumo projektų vadovu Andriumi Šeršniovu sėdo prie „Nissan Leaf“ vairo, o žiedinių lenktynių meistras  Robertas Kupčikas su bendrovės pardavimų ir aptarnavimo vadovu Haroldu Nausėda išvairavo naująjį „Porsche Taycan“.

„Nuo tų dienų, kai leidomės į nuotykius su charizmatiškąja „Pagieža“, prabėgo nemažai metų, todėl dabar pats laikas ieškoti naujų potyrių pasitelkus ateities transportą“, – varžybų spaudos centrui sakė V. Radzevičius.

Vytarui teko keliauti įvairiais automobiliais – ir be atvangos dūmijančiais, ir gendančiais, ir pačiais naujaisiais, kuriuose jautiesi tarsi laive. O su elektromobiliais didesnių nuotykių dar nepatirta. Todėl jis neslepia su malonumu atsiliepęs į „Ignitis“ kvietimą užpildyti šią spragą.

„Man be galo smalsu pačiam išbandyti, kaip veikia ir kokių pranašumų teikia naujosios technologijos, kaip jautiesi su keturiais be garso riedančiais ratais, todėl džiaugiausi, kad visa tai bus lemta patirti jau šiandien“, – prieš startą kalbėjo V. Radzevičius.

Vytaras – ne paskutinis žurnalistas, šių varžybų dalyvis. Jose debiutuoja ir „Lietuvos ryto“ kolega Vytenis Radžiūnas.

„Džiaugiuosi, kad kartu su manimi važiuos ir varžybose jau dalyvavęs Egidijus Babelis, kuris padės jas geriau perprasti. Tad drąsiau galėsiu jaustis vairuodamas jau išbandytą, gana gerai pažįstamą „Nissan Leaf“. Visgi šiose varžybose svarbiausia sumanumas, gebėjimas apskaičiuoti ir laiką, ir sąnaudas. Nors čia rungsis daug lenktynių mohikanų, tikiuosi, kad kruopščiai susidėliojus visus aspektus mums su Egidijumi pavyks pasirodyti solidžiai, o galimybė aplankyti ne vieną Lietuvoje esančią žymią vietą varžybas daro dar labiau intriguojančiomis! – prieš startą kalbėjo V. Radžiūnas. 

Dar vieną „Nissan Leaf“ vairuoja „Ivuana/Gazas.lt Team“ Žilvino Pekarsko ir Dovydo Brazio ekipažas.

Didžiausias autoritetas

Didžiausiu šio ateities transporto autoritetu iš viso žurnalistų būrio tituluojamas „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, išbandęs bemaž visus dabar gaminamus elektromobilius. Tačiau keliautoją bene labiausiai išgarsino beveik 6 tūkstančių kilometrų kelionė elektromobiliu „Hyundai Kona EV“ iš šiauriausio Europos taško NordKapp (Norvegija) į piečiausią žemyninės dalies tašką – Tarifą (Ispanija)

Su tuo pačiu „Hyundai Kona EV“, turinčiu 64 kWh talpos bateriją, V. Milius vienu įkrovimu yra pasiekęs geresnį rezultatą, nei deklaruoja gamintojai. Vietoje garantuojamų 482 km Vitoldas Vilniaus mieste nuvažiavo net 710 km.

Penktadienį V. Milius kartu su kitu patyrusiu keliautoju Aidu Bubinu sėdo prie tik šią savaitę į Lietuvą atgabento „Peugeot e-208“ elektromobilio vairo. Jame yra 50 kWh talpos baterija, todėl ekipažas pasiryžęs įveikti 300 km distanciją be papildomos įkrovos.

Debiutuoja ir dviratė transporto priemonė

Šeštosios „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybos ypatingos dar vienu aspektu : jose debiutuoja ir dviratė transporto priemonė, motoroleris, o tiksliau, kaip teigia pats jos vairuotojas, žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Marius Eidukonis – elektroroleris
„SuperSoco TC1500“.

Ši kinų gamybos dviratė transporto priemonė, dabar bandoma Lietuvoje, vietoje įprastinio kuro bako turi du skyrius baterijoms. Tačiau į komplektaciją įeina tik viena 60 V/30Ah talpos baterija, su kuria jos nepapildžius galima nuvažiuoti 70 km. 

Norėdamas su vėjeliu nuriedėti bent iki Druskininkų, Marius sumontavo dvi baterijas.

Beje, šis elektroroleris sveria 83 kg. „Lygiai tiek pat, kiek ir aš“, – neatsigindamas smalsuolių prieš startą juokavo M. Eidukonis.

Kas laukia nugalėtojų

Visų penkių jau įvykusių elektromobilių varžybų nugalėtojai ir prizininkai išsiveždavo ir originalius, jų laimėjimus priminsiančius prizus.

Išimtimi netaps ir šeštosios. Abiejų klasių prizininkai po finišo bus apdovanoti vienodais prizais – autoriniais dailininkų darbais su medžio inkrustacija.

„Ignitis“ bendrovė įsteigė specialųjį prizą, kuris bus įteiktas efektyviausiai energiją naudojusiam ekipažui.

Bet kuriose varžytuvėse paprastai ne kaip jaučiasi ketvirtosios vietos laimėtojai. Pozicija lyg ir aukšta, tačiau pirmoji šalia nugalėtojų pakylos. Kad taip neatsitiktų, „Ecodriving.lt“ ekonomiško vairavimo kursais apdovanos ketvirtą vietą užėmusias abiejų klasių komandas.

„Auto Bild Lietuva” redakcija žurnalo prenumeratą suteiks gražiausios varžybų nuotraukos autoriui.

„Kartlando” kartodromai visiems varžybų dalyviams dovanoja nemokamą važiavimą jų kartodromuose Vilniuje ir Kaune. Beje, Vilniuje galima išmėginti ir elektrinius kartingus.

Kad karštą dieną nekankintų troškulys, varžybų organizatoriai ilgokai užtruko kraudami į elektromobilius „RC Cola” ir „Žalia giria” mineralinio vandens pakuotes.

Algimanto BRAZAIČIO nuotraukos