Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), siekdama palengvinti sąlygas sportuoti, siūlo inicijuoti teisės aktų pataisas, kurios lenktyninius automobilius priskirtų prie atleidžiamų nuo registracijos – dar vadinamo taršos mokesčio. Toks žingsnis būtų naudingas visų lenktynių rūšių dalyviams, ypač turintiems mažesnius biudžetus. Šiuo metu yra parengtas ir išsiųstas kreipimasis Lietuvos Respublikos aplinkos bei vidaus reikalų ministerijoms, taip pat – Seimo Jaunimo ir sporto reikalų komisijai.

Valstybės institucijų LASF prašo inicijuoti dviejų teisės aktų: Lietuvos Respublikos Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo bei Lietuvos Respublikos Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio apskaičiavimo, surinkimo ir grąžinimo tvarkos aprašo pakeitimus.

„Kaip organizacija LASF neabejotinai remia aplinkai draugiško sporto bei transporto iniciatyvas – tai yra vienas iš tikslų, įrašytų mūsų organizacijos įstatuose. Federacija taip pat glaudžiai bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, saugant gamtą nuo nesankcionuotų ir aplinkai žalingų renginių. Puikiai suprantame ir registracijos mokesčio svarbą nacionaliniu mastu. Vis dėlto, siekiant, kad mokestis įgyvendintų tikslą visiems mums gyventi švaresnėje aplinkoje, automobilių sportas vargu ar yra ta sritis, į kurią šį rinkliava turėtų būti nukreipta“, – teigė LASF prezidentas Egidijus Janavičius.

Jis paaiškino, jog svarbiausias argumentas netaikyti mokesčio, registruojant lenktynėms skirtas transporto priemones, yra tas, jog didesnes momentines emisijas turintys lenktyniniai automobiliai yra naudojami tik varžybų savaitgalių metu, taigi jų bendras metinis taršos lygis yra labai mažas. Vidutiniškai per metus jie įveikia apie 1000 kilometrų, kurie atitiktų apie 500 kg metinių CO2 emisijų. Tuo tarpu naujas nedidelis, tačiau kasdien aktyviai naudojamas automobilis, per tą patį laiką gali išmesti ir 10 tūkstančių kilogramų, tačiau, vadovaujantis teisės aktais, registracijos mokestis jam nebus taikomas.

Anot LASF prezidento, nors globalus automobilių sportas ir juda elektros energijos šaltinių technologijų link, pasaulinės tendencijos tebėra glaudžiai susijusios su vidaus degimo varikliais, o esminis lenktynių tikslas buvo ir liks kuo greičiau įveikti trasą. Šiam tikslui pasiekti yra būtina greita technika, paruošta laikantis konkrečios klasės techninių reikalavimų ir aprūpinta kuo didesnės galios jėgaine. Todėl lenktynininkus mokestis šiandien tik apkrauna finansiškai, o ne skatina rinktis ekologiškesnį, tačiau ne tokį greitą automobilį.

„Užbėgdamas už akių nuogąstavimams dėl galimo piktnaudžiavimo mūsų siūloma išimtimi, galiu patikinti, jog lenktyniniai automobiliai yra atidžiai administruojami. Kiekvienas iš jų turi papildomą dokumentą – sportinio automobilio techninį pasą, kuris yra derinamas su valstybinėmis institucijomis. Kalbant teisiškai, lenktyninis automobilis yra „SZ“ specialiosios kategorijos transporto priemonė. Galiu pridurti, jog didelė dalis šios kategorijos transporto priemonių net negali dalyvauti  viešajame eisme, o į varžybas ar iš jų yra gabenami ant automobilvežių ar tam tikslui skirtų priekabų. Taigi, gabenant į bei iš varžybų, lenktyninė technika prilygsta bet kokios kitos sporto šakos inventoriui“, – patikslino LASF prezidentas.

Išimtis sportiniams automobiliams Lietuvos Respublikos teisės aktuose nebūtų išskirtinė. Šiuo metu nuo mokesčio nuolatinei registracijai atleidžiami istorinių, taip pat – „SH“ ir „SV“ specialios paskirties kodų motorinių transporto priemonių nauji savininkai, atliekantys nuolatinę šių automobilių registraciją.

„Panašu, kad prieš metus, liepos 1 dieną įsigaliojusiuose teisės aktuose nebuvo pamąstyta apie daugelį konkrečių atvejų, o transporto priemonių registracijos mokesčio modelis bandytas pritaikyti unifikuotai. Todėl iš dabartinės valdančiosios daugumos tikimės sistemiškos viso modelio peržiūros. Per vienerius metus nuo teisės aktų įsigaliojimo jau buvo teiktos keletas iniciatyvų dėl išimčių taikymo. Nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo išimtis „SH“ ir „SV“ specialios paskirties kodų motorinių transporto priemonėms. Taip pat šiai dienai Vyriausybė yra pritarusi ir laukia galutinio Seimo sprendimo išimčiai, jog transporto priemonių registracijos mokesčio neturės mokėti gyventojai, registruosiantys paveldėtą automobilį. Manau, kad analogiškos išimties nusipelno ir sportiniai automobiliai, nes valstybės tikslas yra skatinti Lietuvos žmones rinktis kuo mažiau taršius automobilius ar alternatyvias transporto priemones kasdieniam naudojimui, o ne riboti automobilių sportą taikant taršos mokestį sportiniam inventoriui“, – teigė LASF atstovaujanti lobistė Inga Volungevičiūtė.

Lietuvos automobilių sporto federacija (toliau – LASF) yra savanoriška, savarankiška asociacija, narystės pagrindu vienijanti Lietuvos Respublikoje įregistruotus juridinius asmenis, kultivuojančius, propaguojančius ar remiančius automobilių sportą. LASF yra Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) narys.